پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400133 تاریخ : 1397/08/03-19:28:26
,15,
ایران رهبر بازارهای بلک‌چین و رمز ارزها / ایران پایتخت ماینینگ جهان

ایران رهبر بازارهای بلک‌چین و رمز ارزها / ایران پایتخت ماینینگ جهان

محمدحسین پاشنه طلا: در ایران از آی تی به عنوان یک فناوری اقتباس شونده استفاده و از نمونه‌های موفق آنها در دنیا مشابه سازی (Clone) می‌شود لذا در همایش پیش رو می‌توان اثبات کرد که ایران پایتخت ماینینگ جهان و تولید رمز ارزها و ارزهای دیجیتال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، محمدحسین پاشنه طلا دبیر علمی همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران در سومین نشست خبری درباره ظرفیت‌های همایش گفت: سعی شده برای این همایش از تمام ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی استفاده شود. استفاده از این ظرفیت‌ها به چند دلیل بوده است؛ اول، توان ساخت و استفاده از توان تکنولوژیک در کشور ، دوم تمرکز به سمت بخش داخلی و توان داخلی و همچنین فضای بین المللی فعلی است که فرصت‌های بیشتری را برای ما فراهم کرده است.

وی از کلیه سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی از جمله وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، اتاق بازرگانی تهران، شهرداری تهران، شرکت‌های بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های تخصصی حوزه فناوری، شورای عالی فضای مجازی، وزارت صنعت معدن و تجارت و زیر مجموعه‌های صمت، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس رضوی، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دیگر دوستان که به کمک آن ها از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شده تشکر و قدردانی کرد.

 

فناوری اطلاعات یک فناوری مادر و زایشی 
دبیر علمی همایش با تاکید بر زایشی بودن این فناوری گفت: فناوری اطلاعات یک فناوری مادر و زایشی است و از معدود فناوری‌هایی است که ذات زایشی را در خود دارد و فناوری است که از خودش فرزندانی در حوزه فناوری تولید می‌کند به نحوی که با جلو رفتن و پیشرفت، این فرزندان از مادران خود قوی‌تر می‌شوند

پاشنه طلا خاطرنشان کرد: روند توسعه فناوری اطلاعات در شش دهه گذشته کاملا مشخص و قوی‌تر است به گونه‌ای که با تزریق این فناوری با هوش مصنوعی منجر به تولید انسان رباتیک شده است و همچنین افق 2050 در دنیا که در این حوزه وجود دارد، ایجاد ربات‌هایی شبیه انسان با قابلیت بازی کردن فوتبال است، در عین حال فناوری تا جایی به این سمت حرکت خواهد کرد که حقوق شهروندی نیز به ربات‌ها اعطا گردد.

وی تصریح کرد: فناوری اطلاعات بعنوان یک فناوری زایشی به ما کمک می‌کند که با سوار شدن به این قطار بخشی از بازار و تکنولوژی را برای خود رقم بزنیم.

 

جهان بلاک‌چینی
دبیر علمی همایش با تاکید بر توسعه فناوری‌های نوین مانند بلاک‌چین گفت: امروز فناوری بلاک‌چین به شدت در حال رشد و در حال ایجاد و شکل گیری دنیای جدیدی به نام «جهان بلاک‌چینی» است. در جهان بلاک‌چینی حاکمیت اساسا تغییر می‌کند و ممکن است که حاکمیت این قدرت فعلی را نداشته باشد بلکه ممکن است ابزار و لوازم بهتر برای خدمات مناسب به شهروندان داشته باشد.

 

ایران پایتخت ماینینگ جهان و تولید رمز ارزها
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در ایران از آی تی به عنوان یک فناوری اقتباس شونده استفاده می‌کنیم و از نمونه‌های موفق آنها در دنیا مشابه سازی (Clone) میکنیم در همایش پیش رو می‌توانیم اثبات کنیم که ایران پایتخت ماینینگ جهان و تولید رمز ارزها و ارزهای دیجیتال خواهد شد. همچنین می‌توانیم از ایران به عنوان رهبر بازارهای مختلف بلک‌چین و رمز ارزها نام ببریم که خوشبختانه نهادهای حاکمیتی و دولتی نیز این موضوع را جدی تلقی کرده و شورای فضای مجازی در حال پیگیری جدی این موضوع است.

 

پاشنه طلا در ادامه به محورهای اولین همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران با 9 بسته با عناوین زیر به صورت مفصل صحبت کرد.

1.  نظم نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات نوآوری‌های برهم زننده و استراتژی ملی مواجهه و بهره‌برداری از فرصت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات
2.  شهرهای آینده و شهروند هوشمند ایران
3.  اقتصاد داده و هوش مصنوعی
4.  ابزارهای نوین پولی و مالی برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات
5. بخش خصوصی پیشران توسعه ایران 1404
6.  حاکمیت توانا و نقش فناوری اطلاعات در تحقق حکمرانی خوب
7.  تحولات اقتصادی و اجتماعی متکی بر اینترنت اشیاء
8.  رسانه‌های نوین و شبکه‌ های اجتماعی 2025 و رویکردهای مواجهه با آن
9.  فناوری های نوظهور، تحول دیجیتالی و توسعه اقتصادی

 

وی یادآور شد که با توجه به سرفصل‌های ارائه شده امکان تغییر این سرفصل‌ها در این همایش وجود دارد.

 

اولین «همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران» در روزهای 28 و 29 آبان ماه 1397 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران ) برگزار می‌گردد.

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران