پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400088 تاریخ : 1397/08/03-13:01:43
,17,15,
آی تی و فضای مجازی ابزار توسعه اقتصادی

عیسی منصوری؛

آی تی و فضای مجازی ابزار توسعه اقتصادی

معاون توسعه اشتغال وزیر کار : 30 درصد اقتصاد با آی تی و ابزارهای توسعه اقتصادی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، دکتر عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال وزیر کار رفاه اجتماعی در سومین نشست خبری همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران گفت: چشم انداز 20 ساله نشان داده این که جداگانه، مستقل و منفک از هم برنامه‌های خوبی را اجرا نماییم. ولی آنچه که مدنظر ما بوده اجرایی نمی‌شود. 

وی افزود: گاها بخش خصوصی صحیح عمل می‌کند و در کنار آن قوانین خوبی نیز وضع می‌گردد، ولی مشاهده می‌شود که دستاورد مطلوبی حاصل نشده است.

منصوری این پرسش را مطرح کرد که آیا با این روال می‌توان به اهداف تعریف شده دست یافت؟ زیرا که همه در این زمینه تلاش خود را می‌کنند ولی چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد؟

وی در این‌باره و برای رسیدن به اهداف گفت: در حوزه تکنولوژی توافق کنیم؛ اگر قرار است در 50 سال آینده یکی از چهار الی هفت کشور برتر دنیا باشیم، فقط در حوزه تکنولوژی و آی تی در چه جایگاهی قرار داریم؟

منصوری خاطرنشان کرد: در حوزه آی تی چهار گروه رهبر ، پیرو ، استاندارد و منسوخ وجود دارد که در گروه رهبر محصولات را تولید می‌کنند، در گروه پیرو از تولیدات استفاده می‌کنند و با بازنگری در آن مجدداً آن را تولید می‌کنند، در گروه استاندارد فقط از محصول استفاده می‌کنند در گروه منسوخ نیز از تکنولوژی‌های منسوخ شده استفاده می‌کند که طبق این تعاریف ایران در گروه استاندارد قرار دارد.

معاون توسعه اشتغال وزیر کار تصریح کرد: در حوزه آی تی و آی سی تی ابزارهای لازم وجود دارد ولی تولید مناسب وجود ندارد. بر اساس آمار نرخ دولتی اگر ایران یک درصد جمعیت جهان را داشته باشد، سهم ما از اقتصاد دیجیتال و آی تی باید یک درصد باشد یعنی از این محل تقریبا باید 200 هزار میلیارد تومان کسب درآمد و ارزش افزوده حاصل شود در حالی که این عدد تقریبا معادل 40 هزار میلیارد تومان می باشد به این دلیل که نظام حکمرانی ما به گونه‌ای است که همیشه دولت در یک طرف قرار دارد.

وی بر تشکیل 30 درصدی اقتصاد در این حوزه تاکید کرد و گفت: درحالیکه 70 درصد مانده در حوزه بازی ، انیمیشن و دیگر حوزه‌ها قرار دارد.

منصوری در پایان اشاره کرد کدنویسی، پایه ورود به حوزه تولید محتواست درحالیکه قاعده سیاستگذاری در کشور، ما را به سمت دیگری هدایت می‌کند؛ نظام اجرایی برای تولید محتوا و تعریف قاعده ، فاقد جایگاه مناسب است و دانشی که در حوزه دانشگاهی تولید می شود فرصت و تقاضا برای به واقعیت پیوستن را نداشته است.

اولین «همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران» در روزهای 28 و 29 آبان ماه 1397 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران ) برگزار می‌گردد.

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران