پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400082 تاریخ : 1397/08/03-16:29:28
,15,
مدل تکنوکراتیک جایگزین مدل بروکراتیک آی تی در دولت و حکومت

مدل تکنوکراتیک جایگزین مدل بروکراتیک آی تی در دولت و حکومت

وردی‌نژاد: مدل بروکراتیک آی تی در دولت تا به امروز موفقیت چندانی نداشته و در مقایسه آن با سند 1404 از برنامه عقب هستیم و برای داشتن نتایج مثبت، نیازمند آن هستیم که به جای مدل بروکراتیک از مدل تکنوکراتیک استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، دکتر فریدون وردی‌نژاد مشاور رسانه‌ای ریاست جمهوری در سومین نشست خبری همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران ضمن خوشامدگویی به میهمانان و مدعوین گفت: سعی ما این است که تمام بخش‌های حکومتی، دولتی ، خصوصی و NGOها به این همایش ورود کنند تا همایش به شکلی شایسته و درخور برگزار گردد چرا که برگزاری این همایش کاری بسیار سخت است و دیگر اینکه فضای سیاسی پیچیده‌ای نیز پیش روی ما قرار دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین خود این عرصه نیز دارای پیچیدگی های بسیار است که شناخت ، هم‌جهت کردن دیدگاه‌ها، متوازن کردن اطلاعات و دانش جاری آن در کشور و همچنین مشکل قدیمی غبارآلودگی به جهت تبدیل آن به دانش جدید و صریح برای استفاده همگانی ، کاری سخت و پیچیده است.

وردی‌نژاد با تاکید بر مدل بروکراتیک آی تی در دولت و حکومت گفت: محتوا و کیفیت فناوری اطلاعات در ساختار جاری ، اداری و نظام‌مند حکومت را باید به سایر بخش‌ها تزریق نمود تا بتوان به شکل صحیح از آن بهره‌مند و ساختار اطلاعات و گردش آن را به شکلی ممکن و روان‌تر مشاهده کنیم.

مشاور رسانه‌ای ریاست جمهوری افزود: این مدل تا به امروز موفقیت چندانی نداشته و اگر آن را با هدف و تحقق چشم انداز 1404 مقایسه کنیم قطعا متوجه عقب ماندن از برنامه می‌شویم و برای آنکه بتوانیم فناوری اطلاعات را به شکل مناسب در عرصه‌های عملیاتی، سیاسی، اقتصادی، حکمرانی و راهبردی کشور وارد کنیم و در کنار آن بتوانیم بخش حکمرانی و خط‌مشی کشور را با حکمرانی شرکتی و بنگاه‌ها در کنار هم داشته باشیم تا نتیجه مثبت حاصل شود، نیازمند آن هستیم که به جای مدل بروکراتیک از مدل تکنوکراتیک استفاده کنیم.

 

وردی‌نژاد درباره این مدل گفت: به این معنا که مجموعه اقدامات فناوری اطلاعات جهان و وارد کردن آنه‌ها به این عرصه، باید به پروژه‌های معین، زمان‌بند، عملیاتی و قابل محاسبه تبدیل گردد و برنامه‌ها تا جای ممکن از حالت ضابطه‌ای، مقرراتی و حکومتی خارج و آنها را به پروژه‌های مشخص و معین تبدیل کرده تا نقطه شروع و برنامه مشخص داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر در این همایش بتوانیم این مدل را مورد تأیید دستگاه‌های حکومتی، اداری، دولتی، بخش‌های تخصصی و بنگاه‌ها قرار دهیم و به انسجامی برای نحوه بررسی و بهره برداری این مدل برسیم و گامی بلند و موثر در این حوزه برداشته می‌شود.

وی در پایان خواستار شد دستگاه‌های حاضر با تلاش مضاعف برای کیفیت کاری این همایش در پنل‌ها، کارگاه‌ها و گروه‌های تخصصی که در برنامه ریزی‌های صورت گرفته از طرف دکتر پاشنه طلا دبیر علمی همایش ارائه خواهد شد حضور جدی و عمیق داشته باشند.

اولین «همایش بین‌المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران» در روزهای 28 و 29 آبان ماه 1397 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران ) برگزار می‌گردد.

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران

 

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران