پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620244 تاریخ : 1401/07/20-12:36:08
,13,
ثبت 11 محصول کشاورزی برای دریافت کد سلامت در سامانه سماک

ثبت 11 محصول کشاورزی برای دریافت کد سلامت در سامانه سماک

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به 11 محصول گلخانه ای، باغی و زراعی در سامانه سماک بارگذاری شده است و تولیدکنندگان برای صادرات محصول خود ملزم به ثبت نام در این سامانه و دریافت کد سلامت محصولات هستند.

به گزارش بانک و صنعت، ایرج ملکی عنوان کرد: تاکنون از میان محصولات گلخانه ای بادمجان، خیار، گوجه فرنگی، کرفس و فلفل دلمه ، از محصولات باغی کیوی، سیب، خرما و مرکبات و از محصولات زراعی برنج ثبت سامانه سماک شده و تولیدکنندگان این محصولات بدون ثبت نام و دریافت کد کیو آر (QR) نمی توانند اقدام به صادرات کنند.

وی تاکید کرد: تولید کنندگان محصولات گلخانه ای و زراعی برای ثبت نام در سامانه و دریافت کد سلامت تا 30آبان ماه و تولید کنندگان محصولات باغی تا پایان سال زراعی (شهریور 1402) فرصت دارند. مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون حدود 200 نفر در سامانه سماک ثبت نام کرده اند که ثبت نام کنندگان از میان باغداران بیشتر مربوط به استان های شمالی به ویژه تولید کنندگان کیوی و از میان گلخانه داران از سراسر کشور هستند. ملکی افزود: در زمان حاضر اطلاعات مربوط به دریافت کد سلامت این محصولات تا مرحله کاشت، داشت و برداشت ثبت شده و در مرحله دوم ثبت شاخصه های مربوط به سورت و بسته بندی نیز در سامانه ثبت می شود.
وی اعلام کرد: این اطلاعات برای محصولات باغی تا 2 هفته آینده ثبت می شود، اما چون برای محصولات گلخانه ای فرصت داریم، با حوصله بیشتری ثبت اطلاعات سورت و بسته بندی را در دستور کار داریم. مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اذعان کرد: برای شناسنامه دار کردن بخش های پس از تولید تا صادرات اکنون مشکلاتی وجود دارد و کشور هند، اتحادیه اروپا و روسیه این اطلاعات را خواسته اند و ثبت این بخش نیز آغاز و اطلاعات اولیه ارائه شده است تا در آینده همه مراحل کاشت تا صادرات محصولات کشاورزی دارای شناسنامه و کد سلامت باشند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 218
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران