پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670219 تاریخ : 1402/08/30-17:48:39
,17,
بانکداری موفق مساوی با اقتصاد سالم

بانکداری موفق مساوی با اقتصاد سالم

بانکداری نقش مهمی در اقتصاد هر کشور دارد و در این عرصه موفقیت اقتصاد به عملکرد سالم و مؤثراین نظام ارتباط تنگاتنگی را می تواند ایجاد نماید و چرخه های تجاری و توسعه ی مالی از عواملی هستند که ریسک اعتباری بانک ها را تحت تأثیر قرار داده است .

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، شرایط اقتصاد کلان می تواند بر فعالیت بانک ها تاثیر گذار باشد و ارتباط بین نوسانات سیکل های تجاری و سودآوری بانک ها برای ارزیابی و ثبات بخش مالی و بانکی از اهمیت خاصی برخوردار است و این امر نیز به نوبه خود می تواند سایر بخش های اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد.

لازم به ذکر است : بانک هاعلاوه بر کوچک سازی سازمان خود در جهت کسب سود بیشتر باید در دوران رکود سرمایه گذاری و کیفیت دارایی را مد نظر قرار داده و در دوران رونق وضعیت نقدینگی خود را بهبود بخشد تا با ریسک نقدینگی روبرو نشود و نیز بانک ها از طریق در اختیار قرار دادن منابع مالی برای سرمایه گذاران و جذب و تخصیص این منابع نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارند .
شایان ذکر است : یکی از مهم ترین مسائل مدیران ، سرمایه گذاران و تحلیلگران نگرانی از عملکرد شرکت ها است که این مهم ارتباط خاصی با سودآوری بانک ها دارند .

این گزارش حاکیست: ارتباط شرکت ها زود بازده درنهایت می تواند سود آوری بانک را تحت تاثیر قرار داده و تاثیرگذاری تنگاتنگ بین صنعت بانکداری و سایر بخشهای اقتصادی همانند زنجیره ایناگسستنی می باشدو فقدان هر قطعه از این زنجیره موجب گسست دیگری خواهد شد.

در این گزارش آمده است : آگاهی از ارتباط بین نوسانات چرخه های اقتصادی و سودآوری بخش بانکها برای ارزشیابی ثبات و صحت بخش مالی و بانکداری مهم است و شرایط بد اقتصادی می تواند باعث بدتر شدن وضعیت کیفیت وام و ایجاد ضررهای اعتباری ودر نهایت منجر به کاهش سود آوری شود.

لازم به ذکر است : وجود چرخه های اقتصادی حاکی از این است که اقتصاد در معرض رونق و رکودهایی است و نتایج تایید می کند که عوامل اقتصاد کلان نفوذ قابل توجهی بر سودآوری بانک ها دارند.

قابل ذکر است : بانک ها به عنوان نهادهای مالی نقش واسطه گری مالی را به عهده دارند و پس انداز، سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و رشد در اقتصاد ملی تحت تأثیر تصمیمات، عملیات بانک ها است و اعطای وام یکی از فعالیت های اصلی اکثر بانک ها است .

این گزارش در پایان می افزاید : در سالهای اخیر بانک های بسیاری سراسر دنیا به دلیل سوء مدیریت نقدینگی با مشکلات نقدینگی مواجه شدند و نقدینگی بانکها پس از بحران مالی به اولویت اصلی آنها مبدل شد و بحرانی که باعث شد برخی بانکهای بزرگ که با مشکلات نقدینگی مواجه بودند، به ورطه ورشکستگی بیفتند.

سمیه کرکوند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران