پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 589359 تاریخ : 1400/07/04-12:19:58
,2,11,
اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در 52 محله هدف استان اصفهان

اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در 52 محله هدف استان اصفهان

بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی استان اصفهان دربرگیرنده ی 52 محله هدف بازآفرینی شهری است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه های بازآفرینی شهری این استان توضیح داد: حدود 14 هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد. که 8 هزار و 100 هکتار از آن بافت های فرسوده میانی، 3هزار و 783 هکتار سکونتگاه های شناسایی شده و 2 هزار و 200 هکتار بافت های تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی این استان دربرگیرنده ی 52 محله با جمعیتی بالغ بر 450 هزار نفر است. اذعان داشت: بر این اساس محلات هدف مشخص شده شامل اصفهان (19 محله هدف)، خمینی شهر(5 محله هدف)، سمیرم (1 محله هدف)، شهرضا (7 محله هدف)، گلپایگان (1 محله هدف)، نجف آباد ( 7 محله هدف)، کاشان (11 محله هدف) و آران و بیدگل (1 محله هدف) است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در هر یک از محلات هدف مشخص شده به فراخور شرایط موجود اقدامات مفید و موثری در راستای توسعه آن انجام شده است گفت: بر این اساس در اصفهان به اقداماتی همچون ساخت کتابخانه عمومی، احداث ورزشگاه، آسفالت و روشنایی معابر، احداث مسجد و مجموعه فرهنگی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر شهرها نیز متناسب با محلات هدف، احداث پایگاه سلامت، سرای محله، مرکز ورزشی، سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی، جاده سلامت، بازارچه صنایع دستی، مشارکت دراحداث سالن چندمنظوره و پارک محلی، واگذاری زمین جهت احداث پایگاه نیروی انتظامی، آسفالت و روشنایی معابر و ... انجام پذیرفته است.

قاری قرآن با بیان اینکه استان اصفهان با 107 شهر، وسیع ترین شبکه شهری در بین استان های کشور را دارا است. عنوان کرد: بازآفرینی شهری در بخش های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می رود. همچنین با اجرای چنین طرحی به جای احداث شهرهای جدید و حاشیه نشینی، بافت مرکزی شهر که دارای امکانات زیرساختی همچون برق، آب و گاز است، احیا می شود و مردم با بازسازی و بازآفرینی، کیفیت زندگی بهتری را پیدا می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران