شماره: 589359 تاریخ : 1400/07/04-12:19:58

اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در 52 محله هدف استان اصفهان

بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی استان اصفهان دربرگیرنده ی 52 محله هدف بازآفرینی شهری است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه های بازآفرینی شهری این استان توضیح داد: حدود 14 هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد. که 8 هزار و 100 هکتار از آن بافت های فرسوده میانی، 3هزار و 783 هکتار سکونتگاه های شناسایی شده و 2 هزار و 200 هکتار بافت های تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی این استان دربرگیرنده ی 52 محله با جمعیتی بالغ بر 450 هزار نفر است. اذعان داشت: بر این اساس محلات هدف مشخص شده شامل اصفهان (19 محله هدف)، خمینی شهر(5 محله هدف)، سمیرم (1 محله هدف)، شهرضا (7 محله هدف)، گلپایگان (1 محله هدف)، نجف آباد ( 7 محله هدف)، کاشان (11 محله هدف) و آران و بیدگل (1 محله هدف) است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در هر یک از محلات هدف مشخص شده به فراخور شرایط موجود اقدامات مفید و موثری در راستای توسعه آن انجام شده است گفت: بر این اساس در اصفهان به اقداماتی همچون ساخت کتابخانه عمومی، احداث ورزشگاه، آسفالت و روشنایی معابر، احداث مسجد و مجموعه فرهنگی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر شهرها نیز متناسب با محلات هدف، احداث پایگاه سلامت، سرای محله، مرکز ورزشی، سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی، جاده سلامت، بازارچه صنایع دستی، مشارکت دراحداث سالن چندمنظوره و پارک محلی، واگذاری زمین جهت احداث پایگاه نیروی انتظامی، آسفالت و روشنایی معابر و ... انجام پذیرفته است.

قاری قرآن با بیان اینکه استان اصفهان با 107 شهر، وسیع ترین شبکه شهری در بین استان های کشور را دارا است. عنوان کرد: بازآفرینی شهری در بخش های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می رود. همچنین با اجرای چنین طرحی به جای احداث شهرهای جدید و حاشیه نشینی، بافت مرکزی شهر که دارای امکانات زیرساختی همچون برق، آب و گاز است، احیا می شود و مردم با بازسازی و بازآفرینی، کیفیت زندگی بهتری را پیدا می کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/اجرای-پروژه-های-بازافرینی-شهری-در-52-محله-هدف-استان-اصفهان.bos