پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587563 تاریخ : 1400/06/10-11:53:18
,15,4,
هوش مصنوعی به تشخیص تک سلول های بیمار کمک می کند

هوش مصنوعی به تشخیص تک سلول های بیمار کمک می کند

محققان یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید برای کاربردهای بالینی به نام "scArches" ایجاد کردند.

به گزارش بانک و صنعت، این به طور موثر سلولهای بیماران را با اطلس مرجع سلولهای افراد سالم مقایسه می کند. این امر پزشکان را قادر می سازد تا سلول های بیماررا مشخص کرده و آنها را برای درمان شخصی در هر بیمار اولویت بندی کنند.

اطلس سلول انسانی بزرگترین مرجع تک سلولی در جهان است. این شامل میلیون ها سلول در بافت ها ، اندام ها و مراحل رشد است. این منابع به پزشکان کمک می کند تا تأثیرات پیری ، محیط و بیماری را بر روی سلول درک کنند - و در نهایت بیماری را بهتر تشخیص داده و درمان می کنند. با این وجود ، اطلس های مرجع بدون چالش پیش نمی روند.

مجموعه داده های تک سلولی ممکن است دارای خطاهای اندازه گیری (اثر دسته ای) باشند ، دسترسی جهانی به منابع محاسباتی محدود است و به اشتراک گذاری داده های خام اغلب از نظر قانونی محدود است.

محققان Helmholtz Zentrum München و دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یک الگوریتم جدید به نام "scArches" ایجاد کردند که مختص جراحی معماری تک سلولی است.

بزرگترین مزیت: "به جای به اشتراک گذاری داده های خام بین کلینیک ها یا مراکز تحقیقاتی ، این الگوریتم از آموزش انتقال برای مقایسه مجموعه داده های جدید از ژنومیک تک سلولی با منابع موجود استفاده می کند و بنابراین حریم خصوصی و ناشناس بودن را حفظ می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران