شماره: 587563 تاریخ : 1400/06/10-11:53:18

هوش مصنوعی به تشخیص تک سلول های بیمار کمک می کند

محققان یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید برای کاربردهای بالینی به نام "scArches" ایجاد کردند.

به گزارش بانک و صنعت، این به طور موثر سلولهای بیماران را با اطلس مرجع سلولهای افراد سالم مقایسه می کند. این امر پزشکان را قادر می سازد تا سلول های بیماررا مشخص کرده و آنها را برای درمان شخصی در هر بیمار اولویت بندی کنند.

اطلس سلول انسانی بزرگترین مرجع تک سلولی در جهان است. این شامل میلیون ها سلول در بافت ها ، اندام ها و مراحل رشد است. این منابع به پزشکان کمک می کند تا تأثیرات پیری ، محیط و بیماری را بر روی سلول درک کنند - و در نهایت بیماری را بهتر تشخیص داده و درمان می کنند. با این وجود ، اطلس های مرجع بدون چالش پیش نمی روند.

مجموعه داده های تک سلولی ممکن است دارای خطاهای اندازه گیری (اثر دسته ای) باشند ، دسترسی جهانی به منابع محاسباتی محدود است و به اشتراک گذاری داده های خام اغلب از نظر قانونی محدود است.

محققان Helmholtz Zentrum München و دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یک الگوریتم جدید به نام "scArches" ایجاد کردند که مختص جراحی معماری تک سلولی است.

بزرگترین مزیت: "به جای به اشتراک گذاری داده های خام بین کلینیک ها یا مراکز تحقیقاتی ، این الگوریتم از آموزش انتقال برای مقایسه مجموعه داده های جدید از ژنومیک تک سلولی با منابع موجود استفاده می کند و بنابراین حریم خصوصی و ناشناس بودن را حفظ می کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/هوش-مصنوعی-به-تشخیص-تک-سلول-های-بیمار-کمک-می-کند.bos