پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495628 تاریخ : 1398/10/04-08:51:11
,1,15,
نبود رگولاتور مانع اصلی بانکداری باز

نبود رگولاتور مانع اصلی بانکداری باز

اینالوئی: بانک مرکزی بعنوان رگولاتور حوزه بانکی، این حوزه را شفاف کند تا مشخص شود بانک چه سرویس‌هایی ارائه دهد، فین‌تک‌ها از وضعیت خود آگاه شوند و احراز هویت فین‌تک‌ها نیز مشخص شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، فرهاد اینالوئی معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت در رابطه با هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین تحت نام تجاری «جامپ» گفت: شرکت جامپ متشکل از چندین شرکت است که در نمایشگاه تراکنش ایران چهار شرکت پدیسار، سابین تجارت آریا پرداخت، آرین تل و مرکز نوآوری ایران زمین حضور دارند.

وی در رابطه با بانکداری باز اظهار کرد: هدف اصلی بانکداری باز ارائه خدمات فین‌تک‌ها به مشتریان در کنار بانک‌ها است. بانک ایران زمین به مدت دو سال است که پلت‌فرم بانکداری باز را آماده کرده و اکنون بیش از 200 سرویس بانکداری باز بانک ایران زمین تحت عنوان iZboom فعال است.

اینالوئی افزود: فین‌تک‌ها، استارتاپ‌ها و کسانی که محصولی طراحی کردند و نیاز به خدمات بانکی دارند، می‌توانند به این پلت‌فرم وصل شده و از خدمات آن استفاده کنند.

معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نبود رگولاتور را مانع اصلی بانکداری باز دانست و تاکید کرد: رگولاتور باید به این بخش ورود کند و انتظار داریم بانک مرکزی بعنوان رگولاتور حوزه بانکی، این حوزه را شفاف کند که بانک چه سرویس‌هایی ارائه دهد، فین‌تک‌ها از وضعیت خود آگاه شوند و احراز هویت فین‌تک‌ها نیز مشخص شود.

وی انحصار طلبی را از مشکلات بانکداری باز اعلام کرد و افزود: فناوری باز، بانکداری باز تماما مستلزم طرحی تحت عنوان فکر باز و نوآوری باز است و یادمان باشد اگر این محدودیت‌ها را ما ایجاد کنیم، فضای مطلوب برای ورود به کسب‌وکارها و دسترسی همه به این اطلاعات را می‌بندیم.

 

 

اخبار مرتبط


 

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران