شماره: 495628 تاریخ : 1398/10/04-08:51:11

نبود رگولاتور مانع اصلی بانکداری باز

اینالوئی: بانک مرکزی بعنوان رگولاتور حوزه بانکی، این حوزه را شفاف کند تا مشخص شود بانک چه سرویس‌هایی ارائه دهد، فین‌تک‌ها از وضعیت خود آگاه شوند و احراز هویت فین‌تک‌ها نیز مشخص شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، فرهاد اینالوئی معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت در رابطه با هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین تحت نام تجاری «جامپ» گفت: شرکت جامپ متشکل از چندین شرکت است که در نمایشگاه تراکنش ایران چهار شرکت پدیسار، سابین تجارت آریا پرداخت، آرین تل و مرکز نوآوری ایران زمین حضور دارند.

وی در رابطه با بانکداری باز اظهار کرد: هدف اصلی بانکداری باز ارائه خدمات فین‌تک‌ها به مشتریان در کنار بانک‌ها است. بانک ایران زمین به مدت دو سال است که پلت‌فرم بانکداری باز را آماده کرده و اکنون بیش از 200 سرویس بانکداری باز بانک ایران زمین تحت عنوان iZboom فعال است.

اینالوئی افزود: فین‌تک‌ها، استارتاپ‌ها و کسانی که محصولی طراحی کردند و نیاز به خدمات بانکی دارند، می‌توانند به این پلت‌فرم وصل شده و از خدمات آن استفاده کنند.

معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نبود رگولاتور را مانع اصلی بانکداری باز دانست و تاکید کرد: رگولاتور باید به این بخش ورود کند و انتظار داریم بانک مرکزی بعنوان رگولاتور حوزه بانکی، این حوزه را شفاف کند که بانک چه سرویس‌هایی ارائه دهد، فین‌تک‌ها از وضعیت خود آگاه شوند و احراز هویت فین‌تک‌ها نیز مشخص شود.

وی انحصار طلبی را از مشکلات بانکداری باز اعلام کرد و افزود: فناوری باز، بانکداری باز تماما مستلزم طرحی تحت عنوان فکر باز و نوآوری باز است و یادمان باشد اگر این محدودیت‌ها را ما ایجاد کنیم، فضای مطلوب برای ورود به کسب‌وکارها و دسترسی همه به این اطلاعات را می‌بندیم.

 

 

اخبار مرتبط


 

 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/نبود-رگولاتور-مانع-اصلی-بانکداری-باز.bos