پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658309 تاریخ : 1402/05/22-11:05:37
,13,22,
ردیابی مرگبارترین آفت نخل خرما در خرمشهر

ردیابی مرگبارترین آفت نخل خرما در خرمشهر

طرفی، مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از ردیابی آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما به عنوان مرگبارترین و زیان آورترین آفت نخل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، کیوان طرفی اظهار داشت: ورود آفت قرنطینه ای سوسک حنایی خرما به منطقه خسارت جبران ناپذیری به نخیلات و اقتصاد منطقه وارد می کند بنابراین ردیابی این آفت ضروری است و در همه طول سال به دقت توسط کارشناس حفظ نباتات، کارشناسان ستادی و مراکز و کلینیک گیاه پزشکی این شهرستان ادامه دارد و در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ردیابی به وسیله تله های سطلی حاوی فرمون این حشره نیز در حال انجام است و تاکنون 100 تله سطلی حاوی فرمون این حشره در نخلستان های غرب کارون کارگذاری شده است و به صورت هفتگی توسط کارشناس بررسی می شود و خوشبختانه تاکنون گزارشی از شکار وجود نداشته است.
طرفی افزود: فرمون های استفاده شده در این تله ها ترکیبات شیمیایی هستند که حشرات نر و ماده سوسک سرخرطومی حنایی در هنگام جفت گیری از خود ترشح کرده و باعث جلب جنس مخالف و در آزمایشگاه به صورت مصنوعی تولید می شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون آفت سوسک سرخرطومی حنایی در نخیلات شهرستان خرمشهر مشاهده نشده است پایش و ردیابی دقیق نخلستان ها و پیش آگاهی و پیشگیری از آلودگی نخیلات شهرستان به آفت سوسک حنایی از اهمیت بسیار برخوردار است.
طرفی ادامه داد: آشنایی و آگاهی کشاورزان با نحوه خسارت و ورود این آفت قرنطینه ای خطرناک از طریق پاجوش های آلوده نقش مهمی در جلوگیری از ورود این آفت قرنطینه ای به منطقه خواهد داشت. بنابراین توصیه ها و آموزش های لازم به کشاورزان منطقه در جهت جلوگیری از ورود پاجوش های آلوده به آفت سوسک حنایی از سایر استان های آلوده کشور انجام شده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران