پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 584242 تاریخ : 1400/04/16-09:39:01
,14,
دبیرخانه دائمی شهر ملی شیشه و آبگینه در ورامین راه اندازی شد.

دبیرخانه دائمی شهر ملی شیشه و آبگینه در ورامین راه اندازی شد.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: دبیرخانه دائمی شهر ملی شیشه و آبگینه پس از ثبت ورامین به عنوان شهر ملی آبگینه کشور در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش بانک و صنعت، ژیلا خدادادی روز سه شنبه 1400/04/15 اعلام کرد: شهرستان ورامین با داشتن حدود صد کارگاه تولید شیشه و آبگینه و فعالیت حدود 6 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم 70 درصد از مصنوعات شیشه ای کشور را تولید و به بازار عرضه می کند.

وی افزود: هنرمندان شیشه گر شهرستان ورامین، با برخورداری از علم روز و با استفاده از تجارب اساتید فن، با کیفیت ترین محصولات شیشه ای را تولید می کنند از این رو، بسیاری از این محصولات به صورت مستقیم و غیرمستقیم از شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی صادر می شود.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین افزود: واحدهای شیشه گری ورامین از تکنیک هایی نظیر شیشه فوتی دست ساز، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، مات کاری، خانه بندی، هم جوشی شیشه و میناکاری در تولید محصولات خود استفاده می کنند.

وی میزان صادرات شیشه از شهرستان ورامین را در سال گذشته 5 میلیون دلار اعلام کرد.

خدادادی اظهار داشت: صنعت شیشه شهرستان ورامین، به دلیل استفاده از پسماندهای شیشه، از صنایع سبز محسوب شده و این امر نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 251
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران