شماره: 584242 تاریخ : 1400/04/16-09:39:01

دبیرخانه دائمی شهر ملی شیشه و آبگینه در ورامین راه اندازی شد.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: دبیرخانه دائمی شهر ملی شیشه و آبگینه پس از ثبت ورامین به عنوان شهر ملی آبگینه کشور در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش بانک و صنعت، ژیلا خدادادی روز سه شنبه 1400/04/15 اعلام کرد: شهرستان ورامین با داشتن حدود صد کارگاه تولید شیشه و آبگینه و فعالیت حدود 6 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم 70 درصد از مصنوعات شیشه ای کشور را تولید و به بازار عرضه می کند.

وی افزود: هنرمندان شیشه گر شهرستان ورامین، با برخورداری از علم روز و با استفاده از تجارب اساتید فن، با کیفیت ترین محصولات شیشه ای را تولید می کنند از این رو، بسیاری از این محصولات به صورت مستقیم و غیرمستقیم از شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی صادر می شود.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین افزود: واحدهای شیشه گری ورامین از تکنیک هایی نظیر شیشه فوتی دست ساز، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، مات کاری، خانه بندی، هم جوشی شیشه و میناکاری در تولید محصولات خود استفاده می کنند.

وی میزان صادرات شیشه از شهرستان ورامین را در سال گذشته 5 میلیون دلار اعلام کرد.

خدادادی اظهار داشت: صنعت شیشه شهرستان ورامین، به دلیل استفاده از پسماندهای شیشه، از صنایع سبز محسوب شده و این امر نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/دبیرخانه-دایمی-شهر-ملی-شیشه-و-ابگینه-در-ورامین-راه-اندازی-شد.bos