پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 584937 تاریخ : 1400/04/26-10:57:56
,15,4,
استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص امواج گرانشی

استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص امواج گرانشی

دانشمندانی که به دنبال امواج گرانشی دست نیافتنی در سراسر جهان هستند ، ممکن است بتوانند با استفاده از ابزار جدیدهوش مصنوعی ، به موفقیت دست یابند.

به گزارش بانک و صنعت، امواج گرانشی که در فضا موج می زند ، هنگام شتاب یا آشفتگی جسم عظیم ایجاد می شود ، مانند برخورد سیاه چاله و ستاره نوترونی.

با نظریه آلبرت انیشتین ، وجود آنها در سال 2015 با اولین کشف موج گرانشی توسط محققان با استفاده از LIGO (رصدخانه موج گرانشی تداخل سنج لیزری) تأیید شد. فقط شش سال بعد ، حداقل 50 رویداد موج گرانشی کشف شده است.

در حالی که دانشمندان به کشف امواج گرانشی ادامه می دهند ، برخی فکر می کنند ، با استفاده از هوش مصنوعی (AI) ، محققان می توانند این سیگنال ها را خیلی سریعتر و بنابراین ، بیشتر اوقات ، تشخیص دهند.

در یک مطالعه جدید ، محققان نشان دادند که چگونه این کار با استفاده از فناوری ابررایانه و هوش مصنوعی امکان پذیر است.

طبق بیانیه "الیو هورتا ، دانشمند محاسبات در آزمایشگاه ملی آرگون وزارت انرژی ایالات متحده ، تیم در این مطالعه جدید چارچوبی مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کرد که امیدوارند بتواند برای تشخیص سریع ، مقیاس پذیر و قابل تکرار امواج گرانشی قابل استفاده باشد. این تیم پیشنهاد می کند که این چارچوب می تواند بسیار سریعتر از روش های موجود باشد و فقط برای پردازش داده های LIGO به یک واحد پردازش گرافیکی نسبتاً اساسی و ارزان (GPU) نیاز دارد.

با استفاده از چارچوب هوش مصنوعی ، تیم در کمتر از هفت دقیقه یک ماه از داده های LIGO را پردازش کرد و سپس هر چهار سیگنال موج گرانشی ناشی از ادغام سیاهچاله را شناسایی کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران