پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466468 تاریخ : 1398/03/28-15:39:53
,11,
کشورهای CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی خلیج فارس هستند

مدیرعامل راه آهن در بازدید از بندر شهید رجایی مطرح کرد:

کشورهای CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی خلیج فارس هستند

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای منطقه به ویژه حوزه CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی واقع در کرانه خلیج فارس هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید رسولی در بازدید از بندر شهید رجایی با تاکید بر استفاده بهینه تر از شبکه ریلی و ظرفیت های اقتصادی "ریل بندر" اظهار داشت: بخش مهمی از برنامه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، در زمینه توسعه ترانزیت و بنادر ریل پایه است. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه بندر شهید رجایی زیرساخت های مناسبی در زمینه حمل و نقل ریلی دارد، افزود: در جلسات آتی که طی روزهای پیش رو با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد، قراردادها و برنامه همکاری جدیدی در این رابطه را به امضا خواهیم رساند.
رسولی تصریح کرد: موقعیت راهبردی ایران و قرارگرفتن آن در کریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب، همیشه کشور ما را در مسیر گذر محموله های ترانزیتی قرار داده است. 
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: علاوه بر این، ما عضو شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع(CIS) هستیم. تا جلسه قبلی، عضو ناظر بودیم و  به تازگی، همه اعضای این شورا، ارتقای عضویت ایران را به عنوان عضو وابسته پذیرفته اند.
وی گفت: این ارتقای جایگاه منطقه ای ایران، باعث توسعه و تسهیل جابجایی کالا و ترانزیت بین ایران و کشورهای حوزه CIS و همچنین مسیرهای اروپا و چین خواهد شد. همچنین با کشور همسایه "ترکیه" تفاهمنامه خوبی را به امضا رساندیم. 
رسولی تاکید کرد: همه این کشورهای منطقه به ویژه حوزه جغرافیایی CIS از خلیج فارس بهره می برند و نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی واقع در کرانه این آبراهه مهم و راهبردی در عرصه تجارت بین الملل هستند.  
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با تسهیل مقررات، هماهنگی هر چه بیشتر و بهبود شرایط تعرفه ای در مسیرهای ترانزیتی، سهم کشورمان را از بازار ترانزیت منطقه را افزایش دهیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 402
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران