شماره: 466468 تاریخ : 1398/03/28-03:39:53

مدیرعامل راه آهن در بازدید از بندر شهید رجایی مطرح کرد:

کشورهای CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی خلیج فارس هستند

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای منطقه به ویژه حوزه CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی واقع در کرانه خلیج فارس هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید رسولی در بازدید از بندر شهید رجایی با تاکید بر استفاده بهینه تر از شبکه ریلی و ظرفیت های اقتصادی "ریل بندر" اظهار داشت: بخش مهمی از برنامه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، در زمینه توسعه ترانزیت و بنادر ریل پایه است. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه بندر شهید رجایی زیرساخت های مناسبی در زمینه حمل و نقل ریلی دارد، افزود: در جلسات آتی که طی روزهای پیش رو با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد، قراردادها و برنامه همکاری جدیدی در این رابطه را به امضا خواهیم رساند.
رسولی تصریح کرد: موقعیت راهبردی ایران و قرارگرفتن آن در کریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب، همیشه کشور ما را در مسیر گذر محموله های ترانزیتی قرار داده است. 
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: علاوه بر این، ما عضو شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع(CIS) هستیم. تا جلسه قبلی، عضو ناظر بودیم و  به تازگی، همه اعضای این شورا، ارتقای عضویت ایران را به عنوان عضو وابسته پذیرفته اند.
وی گفت: این ارتقای جایگاه منطقه ای ایران، باعث توسعه و تسهیل جابجایی کالا و ترانزیت بین ایران و کشورهای حوزه CIS و همچنین مسیرهای اروپا و چین خواهد شد. همچنین با کشور همسایه "ترکیه" تفاهمنامه خوبی را به امضا رساندیم. 
رسولی تاکید کرد: همه این کشورهای منطقه به ویژه حوزه جغرافیایی CIS از خلیج فارس بهره می برند و نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی واقع در کرانه این آبراهه مهم و راهبردی در عرصه تجارت بین الملل هستند.  
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با تسهیل مقررات، هماهنگی هر چه بیشتر و بهبود شرایط تعرفه ای در مسیرهای ترانزیتی، سهم کشورمان را از بازار ترانزیت منطقه را افزایش دهیم.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کشورهای-CIS-نیازمند-ارتباط-با-بنادر-ایرانی-خلیج-فارس-هستند.bos