پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348560 تاریخ : 1397/02/20-17:15:59
,5,12,
معرفی مرکز فن بازار ملی ایران، مرجع تبادلات فناوری کشور و زیر ساخت نوین تبادل فناوری

گزارش

معرفی مرکز فن بازار ملی ایران، مرجع تبادلات فناوری کشور و زیر ساخت نوین تبادل فناوری

در حاشیه در بیست و سومین نمایشگاه نفت معرفی از مرکز فن بازار ملی ایران انجام شد که به اختصار این معرفی را در زیر می‌خوانید:

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت؛ یکی از ابزارهای اصلی فن بازارها در دنیا، بازار مجازی و داشتن بانک اطلاعاتی جامع از عرضه و تقاضای فناوری هاست.

وضعیت فعلی سامانه: این مرکز توانسته است اطلاعات شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان تولیدی آنها به همراه توضیحات هر محصول، قیمت و دیگر دانستنی‌های مرتبط به آن را در سامانه قرار دهد.

 

انتقال و تبادل فناوری کشورهای عضو شبکه D-8
شبکه انتقال و تبادل فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D-8 TTEN)

یک شبکه تبادلاتی میان کشورهای اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر مالزی و نیجریه است که با ساختار و کارکردی شبیه فن بازار از طریق ظرفیت سازی و اطلاع رسانی دستاوردها و نیازهای فناوری و سازماندهی مبادلات فناوری، مأموریت همگرایی و هم افزایی بین کشورهای عضو را برعهده دارد.

در هفتمین اجلاس کارشناسان ارشد گروه دی-هشت در مهر 1391 در پایتخت بنگلادش ، D-8 Technology Transfer and Exchange Network به تصویب رسید. براساس این مصوبه، پارک فناوری پردیس به نمایندگانی از ایران و به عنوان دبیرخانه یD-8 TTEN ، تأمین زیرساخت ایجاد این شبکه را عهده دار شده است.

 

اهداف شبکه D-8 TTEN:

      1-ایجاد، توسعه و تقویت شبکه همکاران حوزه فناوری میان کشورهای عضو

      2-حمایت از همکاری های فناورانه میان کشورهای عضو سازمان دی – هشت

      3-فرصت زایی و ظرفیت سازی بخش خصوصی و دولتی در حوزه های مختلف فناوری

تورهای فناوری، ساز و کارهای دیگری برای آشنایی طرف های ایرانی با شرکت های فناور خارجی با هدف تبادل فناوری است. در این رویدادها هیأتی از شرکت های فناور و دانش بنیان ایرانی به یک نمایشگاه یا رویداد فناورانه اعزام می‌شوند تا از نزدیک با آخرین دستاوردهای فناورانه دنیا در زمینه کاری خود آشنا شوند.

 

اهداف برگزاری تورهای فناوری:
آشنایی شرکت های ایرانی با بازار جهانی، آشنایی با فرهنگ و مدل کسب و کار حاکم بر شرکت های خارجی

این تورها شامل بازدید نمایشگاهی، بازدید از شرکت‌های فناور خارجی، جلسات تخصصی با صاحبان فناوری خارجی و . . . می‌شود. برگزاری تورهای فناوری از سال 1388 در دستور کار فن بازار ملی ایران قرار گرفته و تا کنون 11 تور فناوری توسط فن بازار و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از طریق کارگزاران تبادل فناوری برگزار شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 361
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران