شماره: 348560 تاریخ : 1397/02/20-05:15:59

گزارش

معرفی مرکز فن بازار ملی ایران، مرجع تبادلات فناوری کشور و زیر ساخت نوین تبادل فناوری

در حاشیه در بیست و سومین نمایشگاه نفت معرفی از مرکز فن بازار ملی ایران انجام شد که به اختصار این معرفی را در زیر می‌خوانید:

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت؛ یکی از ابزارهای اصلی فن بازارها در دنیا، بازار مجازی و داشتن بانک اطلاعاتی جامع از عرضه و تقاضای فناوری هاست.

وضعیت فعلی سامانه: این مرکز توانسته است اطلاعات شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان تولیدی آنها به همراه توضیحات هر محصول، قیمت و دیگر دانستنی‌های مرتبط به آن را در سامانه قرار دهد.

 

انتقال و تبادل فناوری کشورهای عضو شبکه D-8
شبکه انتقال و تبادل فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D-8 TTEN)

یک شبکه تبادلاتی میان کشورهای اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر مالزی و نیجریه است که با ساختار و کارکردی شبیه فن بازار از طریق ظرفیت سازی و اطلاع رسانی دستاوردها و نیازهای فناوری و سازماندهی مبادلات فناوری، مأموریت همگرایی و هم افزایی بین کشورهای عضو را برعهده دارد.

در هفتمین اجلاس کارشناسان ارشد گروه دی-هشت در مهر 1391 در پایتخت بنگلادش ، D-8 Technology Transfer and Exchange Network به تصویب رسید. براساس این مصوبه، پارک فناوری پردیس به نمایندگانی از ایران و به عنوان دبیرخانه یD-8 TTEN ، تأمین زیرساخت ایجاد این شبکه را عهده دار شده است.

 

اهداف شبکه D-8 TTEN:

      1-ایجاد، توسعه و تقویت شبکه همکاران حوزه فناوری میان کشورهای عضو

      2-حمایت از همکاری های فناورانه میان کشورهای عضو سازمان دی – هشت

      3-فرصت زایی و ظرفیت سازی بخش خصوصی و دولتی در حوزه های مختلف فناوری

تورهای فناوری، ساز و کارهای دیگری برای آشنایی طرف های ایرانی با شرکت های فناور خارجی با هدف تبادل فناوری است. در این رویدادها هیأتی از شرکت های فناور و دانش بنیان ایرانی به یک نمایشگاه یا رویداد فناورانه اعزام می‌شوند تا از نزدیک با آخرین دستاوردهای فناورانه دنیا در زمینه کاری خود آشنا شوند.

 

اهداف برگزاری تورهای فناوری:
آشنایی شرکت های ایرانی با بازار جهانی، آشنایی با فرهنگ و مدل کسب و کار حاکم بر شرکت های خارجی

این تورها شامل بازدید نمایشگاهی، بازدید از شرکت‌های فناور خارجی، جلسات تخصصی با صاحبان فناوری خارجی و . . . می‌شود. برگزاری تورهای فناوری از سال 1388 در دستور کار فن بازار ملی ایران قرار گرفته و تا کنون 11 تور فناوری توسط فن بازار و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از طریق کارگزاران تبادل فناوری برگزار شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/معرفی-مرکز-فن-بازار-ملی-ایران-مرجع-تبادلات-فناوری-کشور-و-زیر-ساخت-نوین-تبادل-فناوری.bos