پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 378080 تاریخ : 1397/07/11-12:00:12
,14,
حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست

معاون میراث‌فرهنگی:

حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست

معاون میراث‌فرهنگی گفت: حفاظت از باغ سیب کرج و کاخ مروارید براساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و ثبت ملی این اثر در فهرست میراث ملی لازم الاجراست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور امروز چهارشنبه 11 مهر 97 با بیان این مطلب افزود: آثاری که در فهرست میراث ملی به ثبت می رسند واجد ارزش هایی هستند و باید براساس قوانین مربوط به ثبت، مورد حفاظت و نگهداری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: ثبت ملی آثار در فهرست میراث ملی با در نظر گرفتن منافع ملی عامه انجام می شود، باغ سیب کرج نیز از جمله آثاری است که ثبت آن با خواست و اراده مردم و براساس وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی به انجام رسیده است.

طالبیان گفت: حفاظت از این اثر طبیعی همچنین در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفته است، بنا بر این موارد و مصوبات قانونی، سازمان میراث فرهنگی از ثبت ملی این اثر دفاع خواهد کرد و بی شک دادگاه صالحه نیز منافع ملی را بر منافع دستگاهی ارجحیت خواهد داد.

معاون میراث فرهنگی اضافه کرد: اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان یک سند بالادستی برای همه دستگاه ها لازم الاجراست و عجیب است که بنیاد مستضعفان بدون توجه به اسناد بالادستی برای خارج کردن باغ سیب از ثبت ملی اقدام کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران