شماره: 378080 تاریخ : 1397/07/11-12:00:12

معاون میراث‌فرهنگی:

حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست

معاون میراث‌فرهنگی گفت: حفاظت از باغ سیب کرج و کاخ مروارید براساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و ثبت ملی این اثر در فهرست میراث ملی لازم الاجراست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور امروز چهارشنبه 11 مهر 97 با بیان این مطلب افزود: آثاری که در فهرست میراث ملی به ثبت می رسند واجد ارزش هایی هستند و باید براساس قوانین مربوط به ثبت، مورد حفاظت و نگهداری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: ثبت ملی آثار در فهرست میراث ملی با در نظر گرفتن منافع ملی عامه انجام می شود، باغ سیب کرج نیز از جمله آثاری است که ثبت آن با خواست و اراده مردم و براساس وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی به انجام رسیده است.

طالبیان گفت: حفاظت از این اثر طبیعی همچنین در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفته است، بنا بر این موارد و مصوبات قانونی، سازمان میراث فرهنگی از ثبت ملی این اثر دفاع خواهد کرد و بی شک دادگاه صالحه نیز منافع ملی را بر منافع دستگاهی ارجحیت خواهد داد.

معاون میراث فرهنگی اضافه کرد: اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان یک سند بالادستی برای همه دستگاه ها لازم الاجراست و عجیب است که بنیاد مستضعفان بدون توجه به اسناد بالادستی برای خارج کردن باغ سیب از ثبت ملی اقدام کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حفاظت-از-باغ-سیب-کرج-براساس-دو-سند-بالادستی-لازم-الاجراست.bos