پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467238 تاریخ : 1398/04/10-14:12:55
,17,
کاهش 9 درصدی سهم صنعت در تسهیلات بانکی

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

کاهش 9 درصدی سهم صنعت در تسهیلات بانکی

سهم صنعت در تسهیلات بانکی در سال 90 از 36.1 درصد به 27 درصد کاهش یافته و این در شرایطی است که موانع روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز (دوشنبه) در همایش روز گرامی داشت صنعت و معدن اظهار کرد: علی رغم همه تلاش هایی که می شود صنعت ما حال خوشی ندارد؛ براساس آمار رسمی کشور رشد اقتصادی بدون نفت در سال 97 منفی 9.4 درصد بوده، رشد بخش صنعت به منفی 6.5 درصد رسیده است، این در شرایطی است که مقایسه بخش صنعت با سایر بخش های اقتصادی نشانگر وضعیت این بخش و نقش آن در اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه تورم شاخص تولید کننده در بخش صنعت با افزایش چشمگیر همراه بوده، افزود: بر این اساس سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت از 14.1 درصد در سال 93 امروز به 12.1 درصد رسیده است که این کاهش بسیار معناداری به شمار می رود.

شافعی تاکید کرد: سرمایه گذاری ها در بخش صنعت نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته که یکی از عوامل آن، بی ثباتی و عدم پیش بینی پذیری آینده در تصمیمات دراز مدت و تعهد به اجرای قوانین است.

طبق گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی بی ثباتی و عدم پیش بینی پذیر بودن قیمت مواد اولیه است.

وی افزود: هیچ صنعتگری خواب راحت از این موضوع ندارد، بنابراین در این فضا باید این اصلاحات به سرعت انجام شود.

شافعی با بیان اینکه قوانین بسیار خوبی در کشور وجود دارد که در مجلس اجرا نمی شود، بیان کرد: وزارت اقتصاد تلاش کرده تا قوانین مزاحم را حذف کند و کمیته ماده 12 نیز در اتاق بازرگانی شکل گرفته، لذا با حذف یک قانون مزاحم، ده برابر قوانین مزاحم جدید خلق می شود و این طور نمی شود که نمی توان به محیط مناسب کسب و کار دست یافت.

وی سهم صنعت در تسهیلات بانکی در سال 90 را 36.1 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: امروز علیرغم همه تلاش ها و وعده ها این سهم به 27 درصد کاهش یافته است و این در شرایطی است که موانع روز به روز بیشتر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تدوین استراتژی توسعه صنعتی بدون هیچ گونه هزینه ای تاکید کرد: ولی این قول را از مقامات ارشد قوا دریافت نماید که این استراتژی به یک پژوهش کتابخانه ای تبدیل نشود.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران