پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467221 تاریخ : 1398/04/10-10:29:39
,17,8,25,
صندوق سرمایه گذاری جسورانه معدنی به بورس می آید

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران

صندوق سرمایه گذاری جسورانه معدنی به بورس می آید

بخش معدن با توجه به وابستگی پایین تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی به خارج از کشور توانست با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تولیدو بازارهای صادراتی خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه مراسم گرامیداشت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن گفت: ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور توانست به موفقیت‌های خوبی در بخش اکتشافات عمیق دست یابد و پیمانکاران حفاری توانستند خودشان ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنند و امسال ایمیدرو 300 هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشافی جدید در برنامه دارد.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: وابستگی کمتر صنایع معدنی به خارج از کشور به دلیل پیچیدگی‌های صنعتی کمتر، سبب شد تحریم‌ها تأثیر کمتری در این بخش داشته باشد و در این زمینه سرمایه گذاری‌هایی که از قبل ایجاد شده بود، اکنون به شیوه‌های مختلف در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: یک سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی توانست از خام‌فروشی فاصله بگیرد و امروز عمده تمرکز و اولویت ایمیدرو بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است.

 

بیش از 20 درصد صادرات غیرنفتی کشور را محصولات معدنی تشکیل می‌دهد که رقمی در حدود 10 میلیارد دلار است.


وی بیان کرد: عمده تمرکز ایمیدرو این است که ارز مورد نیاز بخش صنعت را از محل خود صنعت تأمین کند که شامل تجهیزات و پروژه‌های جدید می‌شود.

غریب پور افزود: بانک مرکزی در این ارتباط همراهی داشته و توانستیم همه تعهدات ارزی را با کمک این بانک و گمرک اجرایی کنیم.
معاون وزیر صنعت بیان داشت: اکنون ماهانه بین 200 تا 360 میلیون دلار ارزش صادرات تولیدات فولادی است.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: برنامه شکل گیری صندوق جسورانه برای مباحث اکتشافات معدنی تدوین شده و در حال آماده سازی برای عرضه در بورس است و با آماده شدن این صندوق، سهامداران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معدن مشارکت کنند.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و که می‌تواند زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم را با استفاده از این صندوق هرچه بیشتر فراهم کرد.

 

جذابیت بخش معدن و صنایع معدنی برای سرمایه گذاری پایین نیست و شاید تاکنون به خوبی معرفی نشده است.

 

غریب پور گفت: این بخش جذابیت بالایی در بازار سرمایه دارد و این مهم با توجه به سودهایی که صنایع معدنی توزیع می‌کنند و ارزش افزوده بالایی که دارند، مشخص است.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران