پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465558 تاریخ : 1398/03/08-15:23:36
,11,
جلوگیری از انتشار آلودگی های نفتی توسط فنس بوم های تولید داخل

معاون دریایی سیستان و بلوچستان خبر داد:

جلوگیری از انتشار آلودگی های نفتی توسط فنس بوم های تولید داخل

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریا، در بندر شهید کلانتری اجرا می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید حسن ابراهیمی درباره اجرای مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریا، افزود: هدف از برگزاری این مانور بررسی تجهیزات و آمادگی هر چه بیشتر نیروهای عملیاتی مقابله با آلودگی در زمان اضطراری، کنترل و مدیریت آلودگی های زیست محیطی در محدوده آب های این استان است.

ابراهیمی اعلام کرد و گفت: در مانور برگزار شده، به منظور جلوگیری از ورود آلودگی نفتی به دریا از تجهیزات جدید مقابله با آلودگی نفتی رونمایی شد و آزمایشات لازم به عمل آمد.
وی درباره نقش فنس بوم ها در مهار آلودگی نفتی، تصریح کرد: این فنس بوم ها سد و مانعی است که آلودگی نفتی احتمالی حاصل از کشتی ها را در کوتاهترین زمان ممکن محصور می کند و مانع از انتشار و فرار لکه نفتی در سطح آب می شود. 
وی خاطر نشان کرد: در گذشته این اداره کل به سه نوع بوم جاذب، بوم مخصوص آبهای جریان دار (رودخانه ای) و بوم دریایی با ارزش بیش از پنجاه میلیارد ریال مجهز بود که نبود فنس بوم، انجام عملیات در مناطق کم عمق را دچار محدودیت های عملیاتی و زیست محیطی می کرد. این در حالی است که امروزه سازه های فنس بوم با هدف جلوگیری از آلودگی های نفتی در مناطق آرام و کم عمق تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. 
ابراهیمی در ادامه مزیت این نمونه از فنس بوم ها را وزن کم، حمل و نقل آسان، استفاده کمتر از دستگاه های هیدرولیکی که موجب افزایش سرعت عمل در جلوگیری از انتشار آلودگی های نفتی می شود، عنوان کرد. 
وی با اشاره به اهمیت و تولید فنس بوم های داخلی در جلوگیری از آلودگی های نفتی، افزود: پیش از این، فنس بوم ها از خارج از کشور خریداری می شد که خوشبختانه تولید این محصول با کیفیت و قیمت مناسب، باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور و قدمی در راستای رونق تولید خواهد بود.
این مقام مسئول اعلام کرد: 300 متر از فنس بوم هایی که توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده که در اختیار تیم مقابله با آلودگی دریایی این اداره کل قرار گرفته است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران