شماره: 465558 تاریخ : 1398/03/08-03:23:36

معاون دریایی سیستان و بلوچستان خبر داد:

جلوگیری از انتشار آلودگی های نفتی توسط فنس بوم های تولید داخل

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریا، در بندر شهید کلانتری اجرا می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید حسن ابراهیمی درباره اجرای مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریا، افزود: هدف از برگزاری این مانور بررسی تجهیزات و آمادگی هر چه بیشتر نیروهای عملیاتی مقابله با آلودگی در زمان اضطراری، کنترل و مدیریت آلودگی های زیست محیطی در محدوده آب های این استان است.

ابراهیمی اعلام کرد و گفت: در مانور برگزار شده، به منظور جلوگیری از ورود آلودگی نفتی به دریا از تجهیزات جدید مقابله با آلودگی نفتی رونمایی شد و آزمایشات لازم به عمل آمد.
وی درباره نقش فنس بوم ها در مهار آلودگی نفتی، تصریح کرد: این فنس بوم ها سد و مانعی است که آلودگی نفتی احتمالی حاصل از کشتی ها را در کوتاهترین زمان ممکن محصور می کند و مانع از انتشار و فرار لکه نفتی در سطح آب می شود. 
وی خاطر نشان کرد: در گذشته این اداره کل به سه نوع بوم جاذب، بوم مخصوص آبهای جریان دار (رودخانه ای) و بوم دریایی با ارزش بیش از پنجاه میلیارد ریال مجهز بود که نبود فنس بوم، انجام عملیات در مناطق کم عمق را دچار محدودیت های عملیاتی و زیست محیطی می کرد. این در حالی است که امروزه سازه های فنس بوم با هدف جلوگیری از آلودگی های نفتی در مناطق آرام و کم عمق تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. 
ابراهیمی در ادامه مزیت این نمونه از فنس بوم ها را وزن کم، حمل و نقل آسان، استفاده کمتر از دستگاه های هیدرولیکی که موجب افزایش سرعت عمل در جلوگیری از انتشار آلودگی های نفتی می شود، عنوان کرد. 
وی با اشاره به اهمیت و تولید فنس بوم های داخلی در جلوگیری از آلودگی های نفتی، افزود: پیش از این، فنس بوم ها از خارج از کشور خریداری می شد که خوشبختانه تولید این محصول با کیفیت و قیمت مناسب، باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور و قدمی در راستای رونق تولید خواهد بود.
این مقام مسئول اعلام کرد: 300 متر از فنس بوم هایی که توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده که در اختیار تیم مقابله با آلودگی دریایی این اداره کل قرار گرفته است.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جلوگیری-از-انتشار-الودگی-های-نفتی-توسط-فنس-بوم-های-تولید-داخل.bos