پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451199 تاریخ : 1397/12/20-10:44:06
,11,
بنادر کشور مسیر منحصر به فردی را طی کردند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

بنادر کشور مسیر منحصر به فردی را طی کردند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در 40 سال گذشته بنادر کشور مسیر منحصر به فردی را طی کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، هادی حق شناس درباره اینکه بنادر کشور با چه فرآیندی می توانند رشد بیشتری کنند، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی یک نهاد ارائه کننده خدمات است و زمانی می‌تواند عمل کرد بهتری از خود نشان دهد که با همسایگان خود در رقابت باشد. 

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی این فرصت را دارد که با بنادر منطقه‌ای و همجوار خود در رقابت باشد و عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارد. 
وی خاطرنشان کرد: در عین حال نکته‌ای که باید به آن توجه داشت وجود چالش‌هایی است که در مقوله جذب سرمایه‌گذار، پیمانکار و اپراتورهای خارجی وجود دارد که اگر این چالش‌ها و موانع مرتفع و برچیده شود و بتوان از اپراتورهای با دانش روز دنیا استفاده کرد قطعاً عملکرد بهتری در بنادر خواهیم داشت.
حق شناس اذعان داشت: در حال حاضر صرفاً به دلیل محدودیت‌های موجود که عوامل بیرونی دارد و از حیطه وظایف سازمان بنادر و دریانوردی خارج است نمی‌توان از این شرایط به نحوی مطلوب بهره برد.
وی تاکید کرد: امروزه بندری همچون جبل‌علی توسط اپراتورهای محلی اداره نمی‌شود، اگر ما نیز راهکاری داشته باشیم که کیفیت خدمات خود را بالا ببریم و هزینه خدمات را کاهش دهیم موفق عمل کرده‌ایم.
 وی با بیان اینکه امروزه با هندی‌ها در حال مشارکت هستیم و این مشارکت در مالکیت نیست، بلکه مدیریت و بهره برداری از بخشی از محوطه‌ها است و بخشی از سرمایه گذاری اپراتوری در یک برهه زمانی محدود واگذار شده است، اذعان داشت: این مسئله موجب خواهد شد کالا از چابهار به افغانستان منتقل شود و کالای کشور افغانستان نیز از چابهار عبور کند تا به جای اینکه بنادر دیگر این کالا جذب کنند، توسط چابهار این فرصت مدنظر قرار گیرد.
حق شناس تاکید کرد: همان‌گونه که مطلع هستید اقتصاد شامل سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی است و در حال حاضر 70 درصد اقتصاد دنیا خدماتی است و ما می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف کشور، با ارائه خدمت در حوزه کالا و مسافر خارجی موجبات بهبود وضعیت اقتصادی کشور را رقم بزنیم هرچند تحقق این هدف مشروط بر آن است که خدمات ارائه شده در در سطح استانداردهای جهانی باشد.
وی افزود: خوشبختانه ما توانسته‌ایم طی 40 سال اخیر به نحو مطلوب در مورد زیرساخت‌های بندری و دریایی خود کار کنیم. 
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: نقطه ضعف ما به تقویت حوزه نرم‌افزارها باز می‌گردد چراکه به نحوی مطلوب عمل نشده است و به همین دلیل پیشرفت مورد انتظار  به دست نیامده است.
حق شناس گفت: در 40 سال گذشته بنادر کشور مسیر منحصر به فردی را طی کردند و این مسیر خارج از سیاست‌های دولت‌ها نبوده و این سیاست دولت‌هاست که متأثر از عملکرد بنادر است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران