پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399295 تاریخ : 1397/07/25-13:20:53
,15,
الگوهای موفق طرح‌های تجاری‌سازی شده در رینوتکس معرفی شود

الگوهای موفق طرح‌های تجاری‌سازی شده در رینوتکس معرفی شود

استاندار آذربایجان شرقی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2018) را فرصتی برای معرفی الگوهای موفق طرح‌های تجاری‌سازی شده ایران دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در نشست زون‌های تخصصی علم و فناوری، اظهار کرد: استفاده از توانمندی‌های داخلی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که امسال در بحث اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کنیم و این نمایشگاه می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وی خاطرنشان کرد:  ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی کاری ارزشمند و  زیربنایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود. این نمایشگاه در شرایط کنونی -که در جنگ اقتصادی هستیم- ضرورت خود را نشان داده است و کم کم از سطح استانی به سطح ملی و بین‌المللی می‌رسد.
خدابخش با تاکید بر این که با اصلاح ذهنیت و نگرش‌ها می‌توان از ظرفیت این نمایشگاه‌ها استفاده کرد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه‌ها می‌توانند در تغییر نگرش و اصلاح ذهنیت نسبت به این موضوع، نقش مهمی را ایفا کرده و به توسعه تجاری‌سازی و فروش محصولات شتاب بیشتری ببخشند.
وی با بیان این‌که از تمامی دستگاه‌ها انتظار داریم تا به تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه کمک کنند، ادامه داد: وزارت دفاع مشتری خوبی برای این محصولات شده است، اما از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار داریم تا از این محصولات استفاده کنند.

ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی همانند سال‌های گذشته در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیز نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود. اهداف این رویداد کمک به تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب‌وکار؛ شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه، طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور؛ معرفی فناوری‌ها و بسترسازی برای کاربردی کردن توانمندی‌های پژوهشی است.

از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی می‌توان به معرفی نیازمندی‌های فناورانه نهادها، دستگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی؛ ایجاد ارتباط میان دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی؛ گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی؛ ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان؛ جذب سرمایه‌گذار (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و نیز افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان اشاره کرد.

این رویداد از 17 زون تخصصی تشکیل می‌شود که شامل این موضوعات است: نوآوری و فناوری کشاورزی و زیستی؛ نوآوری و فناوری انرژی (برق و انرژی‌های تجدید پذیر)؛ نوآوری و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی؛ نوآوری و فناوری صنایع نساجی و پوشاک؛ نوآوری و فناوری آب؛ نوآوری و فناوری مهندسی پزشکی؛ علوم شناختی و همگرا؛ نوآوری و فناوری نانو؛ نوآوری و فناوری ارتباطات، الکترونیک و میکروالکترونیک است.

دیگر زون های این رینوتکس 2018 را نوآوری و فناوری صنایع خودرو، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی؛ نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ نوآوری و فناوری صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی؛ نوآوری و فناوری مواد پیشرفته، کامپوزیت و مصالح ساختمانی و راه‌سازی، نوآوری و فناوری نرم و هویت‌ساز (صنایع فرهنگی و خلاق)؛ فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانش‌آموزی؛ صنابع دفاعی؛ تکنولوژی‌های آموزشی و مهارتی و نیز شهر هوشمند تشکیل می‌دهد.
ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2018) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 10 تا 14 آبان ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا پایان مهرماه تمدیدشده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران