شماره: 399295 تاریخ : 1397/07/25-01:20:53

الگوهای موفق طرح‌های تجاری‌سازی شده در رینوتکس معرفی شود

استاندار آذربایجان شرقی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2018) را فرصتی برای معرفی الگوهای موفق طرح‌های تجاری‌سازی شده ایران دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در نشست زون‌های تخصصی علم و فناوری، اظهار کرد: استفاده از توانمندی‌های داخلی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که امسال در بحث اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کنیم و این نمایشگاه می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وی خاطرنشان کرد:  ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی کاری ارزشمند و  زیربنایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود. این نمایشگاه در شرایط کنونی -که در جنگ اقتصادی هستیم- ضرورت خود را نشان داده است و کم کم از سطح استانی به سطح ملی و بین‌المللی می‌رسد.
خدابخش با تاکید بر این که با اصلاح ذهنیت و نگرش‌ها می‌توان از ظرفیت این نمایشگاه‌ها استفاده کرد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه‌ها می‌توانند در تغییر نگرش و اصلاح ذهنیت نسبت به این موضوع، نقش مهمی را ایفا کرده و به توسعه تجاری‌سازی و فروش محصولات شتاب بیشتری ببخشند.
وی با بیان این‌که از تمامی دستگاه‌ها انتظار داریم تا به تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه کمک کنند، ادامه داد: وزارت دفاع مشتری خوبی برای این محصولات شده است، اما از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار داریم تا از این محصولات استفاده کنند.

ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی همانند سال‌های گذشته در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیز نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود. اهداف این رویداد کمک به تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب‌وکار؛ شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه، طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور؛ معرفی فناوری‌ها و بسترسازی برای کاربردی کردن توانمندی‌های پژوهشی است.

از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی می‌توان به معرفی نیازمندی‌های فناورانه نهادها، دستگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی؛ ایجاد ارتباط میان دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی؛ گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی؛ ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان؛ جذب سرمایه‌گذار (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و نیز افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان اشاره کرد.

این رویداد از 17 زون تخصصی تشکیل می‌شود که شامل این موضوعات است: نوآوری و فناوری کشاورزی و زیستی؛ نوآوری و فناوری انرژی (برق و انرژی‌های تجدید پذیر)؛ نوآوری و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی؛ نوآوری و فناوری صنایع نساجی و پوشاک؛ نوآوری و فناوری آب؛ نوآوری و فناوری مهندسی پزشکی؛ علوم شناختی و همگرا؛ نوآوری و فناوری نانو؛ نوآوری و فناوری ارتباطات، الکترونیک و میکروالکترونیک است.

دیگر زون های این رینوتکس 2018 را نوآوری و فناوری صنایع خودرو، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی؛ نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ نوآوری و فناوری صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی؛ نوآوری و فناوری مواد پیشرفته، کامپوزیت و مصالح ساختمانی و راه‌سازی، نوآوری و فناوری نرم و هویت‌ساز (صنایع فرهنگی و خلاق)؛ فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانش‌آموزی؛ صنابع دفاعی؛ تکنولوژی‌های آموزشی و مهارتی و نیز شهر هوشمند تشکیل می‌دهد.
ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2018) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 10 تا 14 آبان ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا پایان مهرماه تمدیدشده است. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/الگوهای-موفق-طرح‌های-تجاری‌سازی-شده-در-رینوتکس-معرفی-شود.bos