پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410913 تاریخ : 1397/08/14-12:56:34
,10033,
15 آبان روز ملی درنا/30 تا 40 هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان کوچ پاییزه دارند

15 آبان روز ملی درنا/30 تا 40 هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان کوچ پاییزه دارند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سالانه بین 30 تا 40 هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان کوچ پاییزه دارند که از این تعداد هشت‌تا 15 هزار پرنده از گونه درنای خاکستری است و چندین سال است که 15 آبان به نام روز درنا نام‌گذاری شده و ویژه‌برنامه‌های خاصی نیز برای این روز پیش‌بینی‌شده است .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی حفاظت محیط زیست استان مرکزی، رضا میرزایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  در گفت وگوی تلویزیونی به مناسبت روز درنا،  گفت: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های زیست‌محیطی تالاب میقان قرار گرفتن بین 22 تالاب بین‌المللی و 105 منطقه مهم پرندگان (IBM) به‌منظور تأمین زیستگاه برای بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر درگذشته و حال است و دشت‌ها و اراضی اطراف تالاب یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های درنا خاکستری است.

میرزایی افزود: هرسال با تغییر شرایط آب و هوایی در اواخر مهرماه،کوچ پرندگان مهاجر از سیبری به تالاب میقان اراک آغاز می‌شود منطقه تالاب میقان اراک هم‌اکنون شاهد صحنه‌هایی از حضور تدریجی دسته‌های کوچک و بزرگ گونه‌های مختلف پرندگان است .

وی اضافه کرد: سالانه بین 30 تا 40 هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان کوچ پاییزه دارند که از این تعداد هشت‌تا 15 هزار پرنده از گونه درنای خاکستری است و چندین سال است که این روزبه نام روز استانی درنا نام‌گذاری شده و ویژه‌برنامه‌های خاصی نیز برای این روز پیش‌بینی‌شده است .

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زیستگاه‌های مختلف در این استان اندیشیده شده و کارگروه مدیریت بحران در این راستا تشکیل‌شده و تکالیف دستگاه‌های مختلف مشخص و ابلاغ‌شده است. و خوشبختانه امسال با اقدامات صورت گرفته تاکنون موردی از تلفات آنفولانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

وی در پایان اضافه کرد: برخی از پرندگان مهاجر تا فرارسیدن بهار در این تالاب می‌مانند اما ، تعدادی نیز با بارش نخستین برف سنگین این منطقه را ترک و به سمت مناطق جنوبی گرمسیری مهاجرت می‌کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران