پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 606585 تاریخ : 1401/03/09-09:22:20
,13,22,
گندم کشاورزان با پایه 11 هزار و 500 تومان خریداری می شود

گندم کشاورزان با پایه 11 هزار و 500 تومان خریداری می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: گندم کشاورزان با پایه 11 هزار و 500 تومان به شکل مطلوب خریداری خواهد شد.

به گزارش بانک و صنعت، احمد شهریار بعد از ظهر یکشنبه در نشست بررسی خرید تضمینی گندم در اردبیل اظهار کرد: امسال با هدف حذف دلالان از بازار خرید و فروش گندم، حمل و خروج گندم از تمام مناطق این استان ممنوع است.

وی تصریح کرد: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و علاوه بر مصادره محصول انبار شده به نفع دولت، صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: گندم کشاورزان با پایه 11 هزار و 500 تومان، لحاظ 12 درصد رطوبت، 2 درصد سن زدگی و با افت یک تا چهار درصدی به شکل مطلوب خریداری خواهد شد.
شهریار با اشاره به اینکه امسال بیش از 300 هزار تن گندم دیم و آبی از اراضی کشاورزی این استان برداشت می شود، افزود: پارسال سطح زیر کشت گندم آبی در استان 49 هزار هکتار و گندم دیم 223 هزار هکتار بود و امسال این میزان به 52 هزار هکتار در سطح گندم آبی و 225 هزار هکتار در گندم دیم رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 170 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان خریداری شد، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، امسال پیش بینی می شود که میزان گندم خریداری شده از کشاورزان گندم کار استان نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته باشد.
شهریار همچنین به خرید میزان قابل توجهی از گندم تولیدی سال قبل گندم کاران استان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: افزایش قیمت خرید تضمینی امسال گندم در کشور سبب شد تا 13 هزار و 300 تن از گندم برداشت شده سال قبل کشاورزان به قیمت سال جاری در اختیار دولت قرار بگیرد.
وی اجرای طرح های حمایتی از کشاورزان گندم کار استان اردبیل از جمله کاهش 60 درصدی قیمت کودهای پتاس و فسفات را از جمله عوامل دخیل در افزایش سطح زیر کشت امسال گندم نسبت به سال قبل عنوان کرد.
شهریار اضافه کرد: کاهش میزان بارندگی و پراکندگی بارش بهار امسال موجب عدم افزایش تولید محصول گندم امسال استان نسبت به سال قبل به رغم افزایش سطح زیر کشت شد.
وی بیان کرد: اردبیل از استان های پیشرو کشور در اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها در سال جاری بوده و با اختصاص 290 هزار هکتار از اراضی دیم به این منظور، رتبه برتر در بین 15 استان مجری این طرح را به خود اختصاص داده است.
شهریار با بیان اینکه برداشت در برخی از مناطق استان اردبیل به زودی آغاز می شود، اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده در محل عرضه محصول گندم کشاورزان، مقدمات کار برای خرید تضمینی و پرداخت به موقع بها گندم فراهم شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش بر این است تا مشکلات و نارسایی های سال های گذشته به وجود نیاید و با یک نظم خاص عملیات خرید و ذخیره سازی گندم در انبارها و سیلوها انجام شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 261
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران