پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658048 تاریخ : 1402/05/10-22:10:30
,10027,
گفتگوی برخط رئیس پژوهشکده بیمه و رئیس موسسه بیمه اندونزی

گفتگوی برخط رئیس پژوهشکده بیمه و رئیس موسسه بیمه اندونزی

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی نشست برخط، با دکتر پریهانتورو معاون رئیس مؤسسه بیمه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز دوشنبه 9 مرداد 1402 با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر محمد آریامنش معاون پژوهشی و دکتر مهدی ریاحی فر رئیس اداره آموزش و پژوهش پژوهشکده بیمه، دکتر پریهانتورو معاون رئیس مؤسسه، دکتر ایندراواتی مدیر بیمه های عمر و خانم فطری هراتی رئیس بخش شریعت این موسسه به صورت برخط برگزار شد، دکتر عسگری با یادآوری حضور خود در همایش بانکداری و مالی اسلامی اندونزی در سال 1384، به معرفی ساختار و فعالیت های پژوهشکده بیمه پرداخت و خواستار استفاده از تجربه موسسه بیمه اندونزی در برگزاری آزمون های بیمه، دوره های آموزشی کوتاه مدت و کارگاه های آموزشی با گواهینامه بین المللی برای مدیران صنعت بیمه ایران، انتشار کتب و نشریات و انجام طرح های پژوهشی مشترک شد.

رئیس پژوهشکده بیمه با دعوت از موسسه بیمه اندونزی برای حضور در همایش بین المللی بیمه و توسعه سال 1402 ، به راه اندازی تکافل برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور اشاره و اعلام کرد اولین شرکت تکافل نیز با پشتیبانی علمی پژوهشکده بیمه در آینده نزدیک در ایران تاسیس خواهد شد.
دکتر عسگری همچنین به تبیین دیدگاه های شریعت محور رئیس جمهوری ایران در زمینه بیمه، تاکید ایشان بر تسریع در راه اندازی تکافل در کشور و سفر به اندونزی و کشورهای اسلامی در راستای لزوم برخورداری از دیپلماسی علمی پرداخت.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به تجربه بیش از 15 ساله اندونزی در زمینه تکافل، خواستار برگزاری دوره های آموزش حضوری تکافل در ایران و اندونزی و همچنین برگزاری وبینارهای تخصصی در زمینه بیمه و تکافل توسط این موسسه شد. وی همچنین گام اول در جهت همکاری های آینده را امضای تفاهم نامه بین دو موسسه برشمرد.
در ادامه این نشست دکتر ایندراواتی مدیر بیمه های عمر موسسه بیمه اندونزی ضمن معرفی مدیران موسسه، از برگزاری رویداد گرامیداشت سالروز تاسیس این موسسه در روزهای 23 و 24 آگوست 2023 در جاکارتا خبر داد و افزود موسسه بیمه اندونزی علاوه بر برگزاری آزمون ها و دوره های آموزشی و اعطای گواهینامه های حرفه ای در زمینه بیمه رایج و تکافل، دوره های آموزشی مدیریت ریسک، منابع انسانی و حق بیمه را در زمینه بیمه رایج و تکافل برگزار می نماید.
دکتر پریهانتورو معاون موسسه بیمه اندونزی در این نشست با اشاره به ساختار و فعالیت های این موسسه و نزدیک بودن سالگرد تاسیس این موسسه افزود؛ موسسه بیمه اندونزی مشتمل بر بخش های مختلف شامل بخش بیمه عمر و بخش شریعت است و انجمن مدیریت ریسکِ این موسسه نیز، دارای 46 هزار عضو می باشد.
در ادامه دکتر پریهانتورو معاون موسسه بیمه اندونزی این مرکز پس از ارائه جزئیاتی در خصوص همایش موسسه بیمه اندونزی تصریح کرد؛ در همایش ماه آگوست این موسسه بسیاری از مدیران عامل شرکت های بیمه و تکافل اندونزی حضور خواهند داشت و پژوهشکده بیمه نیز می تواند ضمن حضور در این همایش با مدیران ارشد این موسسات ملاقات و گفتگو داشته باشد.
دکتر پریهانتورو ، امضای تفاهم نامه همکاری با پژوهشکده بیمه را منوط به وجود مجموعه فعالیت های مشترک میان دو مجموعه دانست و اعلام کرد که موسسه بیمه اندونزی می تواند در سه حوزه شامل برگزاری آزمون ها در زمینه بیمه و تکافل و ارائه گواهینامه، انجام طرح های پژوهشی مشترک و توسعه دوره های صلاحیت حرفه ای برای مدیران صنعت بیمه و تکافل با پژوهشکده بیمه همکاری داشته باشد.
وی افزود کشور اندونزی از بزرگترین جامعه مسلمانان برخوردار است و موسسه بیمه اندنزی این قابلیت را دارد که با انجام هماهنگی های لازم با مدیران عامل شرکت های بیمه، تکافل و مسئولیت، پژوهشکده بیمه را در زمینه های مختلف یاری نماید. او همچنین از توانایی های بالای این موسسه در زمینه بیم سنجی و توسعه صلاحیت های حرفه ای منابع انسانی خبر داد و آمادگی این موسسه را برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه اعلام کرد.
خانم فطری هراتی رئیس بخش شریعت این موسسه نیز اعلام کرد موسسه بیمه اندونزی به زودی میزبان هیئت اعزامی از صنعت بیمه ایران خواهد بود و طی این دیدار ضمن آشنایی با فعالیت های موسسه بیمه اندونزی، در خصوص مباحث شریعت و سند شریعت با پژوهشکده بیمه رایزنی خواهد شد.
دکتر عسگری در پایان این نشست با اعلام آمادگی پژوهشکده بیمه برای همکاری و پشتیبانی علمی از موسسه بیمه اندونزی در زمینه بیمه و تکافل تصریح کرد؛ در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و موسسه بیمه اندونزی در جاکارتا منعقد و به موجب آن برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی حضوری و برخط، انتشار اسناد علمی و انجام طرح های پژوهشی مشترک با همکاری دو مجموعه آغاز خواهد شد.
شایان ذکر است موسسه بیمه اندونزی، در ابتدا با عنوان هیئت مشاوره حرفه ای بیمه اندونزی (DPPAI) در سال 1997 و با دستور شورای بیمه اندونزی (DAI) آغاز به کار کرد. سپس در دسامبر 1993 با انجمن حرفه ای های بیمه اندونزی (APAI) ادغام و رسماً به عنوان مؤسسه بیمه اندونزی به حمایت از صنعت بیمه این کشور پرداخت. از مهم ترین وظایف این مؤسسه، آموزش، برگزاری آزمون های مرتبط بیمه ای و کارگاه های مرتبط با این آزمون ها است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 197
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران