پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 338480 تاریخ : 1397/02/15-18:09:08
,17,12,
گزارش پیرامون یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

گزارش

گزارش پیرامون یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه به پایان رسید. این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد ایران در زمینه بورس، بانک و بیمه است که سالانه با جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی برپا می‌گردد که امسال با حضور فعال 390 شرکت برگزار گردید.

بانک و صنعت؛ حضور در این نمایشگاه فرصت بسیار مناسب برای شرکت‌های فعال و سرمایه‌گذاران است تا بتوانند محصولات خود را در معرض نمایش گذاشته و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها فعالیت‌ها و نوآوری‌های خود را معرفی کنند. هدفی که در این نمایشگاه دنبال شد آشنایی مردم با شیوه‌های نوین سرمایه‌گذاری، تامین‌مالی و روش‌های بهره‌گیری از ابزارهای نوین مالی است.

در این راستا بیش از 50 شرکت دانش‌بنیان و استارتآپی در نمایشگاه شرکت کردند و دانش‌آموزانِ کارآفرین با «رویداد بومی نو» در فین‌تک حضور پیدا کردند و هم چنین دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه در زمینه حمایت از استارتاپ‌ها گفت: باید از استارتاپ های بومی حمایت شود زیرا آنها سرمایه‌های این مملکت هستند و نباید گذاشت آنها دلسرد شوند زیرا مسئله تلگرام پیش خواهد آمد و مجبور می‌شویم از محصولات خارجی استفاده کنیم و یا خریدار ایده‌های استارتاپ‌های ما کشورهای دیگر می‌شوند.

رویداد فین استارز در این نمایشگاه برای سومین سال متوالی به عاملیت فرابورس برگزار شد تا به واسطه آن صاحبان استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فرصت معرفی خود را داشته باشند.

در حاشیه نمایشگاه امسال شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کردند و کلاس‌های آموزش سرمایه‌گذاری و آشنایی با بورس برای کودک و نوجوان برگزار گردید که با استقبال این گروه سنی مواجه شد. هیات‌های تجاری و شرکت‌های خارجی معتبر که قصد سرمایه‌گذاری در ایران را داشتند توانستند با بازار سرمایه و قوانین ایران آشنا شوند.

همچنین صنعت بیمه در این نمایشگاه حضور پررنگ و موثر داشت و توانست جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارد و فرصت مناسبی برای دست اندرکاران بیمه بود که بی واسطه و رو در رو عملکرد و دستاوردهای شرکت‌های بیمه‌ای را مورد بررسی و نقد قرار دهند.

در حاشیه نمایشگاه در غرفه‌های حوزه‌های مختلف مسابقاتی برای جذب مخاطب و کودکان و نوجوانان برگزار شد و جوایزی نیز اهدا شد.

همچنین امسال برخی از بانک‌ها به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود در نمایشگاه شرکت کردند و به ارائه محصولات و خدمات جدید خود پرداختند. حضور بازارهای پولی در نمایشگاه علاوه بر آنکه باعث هم‌افزایی صنعت مالی کشور می‌شود به دلیل تعامل حداکثر نظام بانکی با عموم جامعه، عاملی در جهت قشرهای مختلف مردم به نمایشگاه می‌گردد.

در حاشیه نمایشگاه نیز از پیشکسوتان بازار سرمایه تجلیل شد.

با توجه به گفت‌وگویی که با غرفه‌ها انجام شد امسال آمار بازدید مردم از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به مراتب کمتر از سال‌های گذشته بود.

یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از 27 لغایت 30 فروردین 1397 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.



 این گزارش در ویژه نامه الکترونیکی بورس، بانک و بیمه منتشر شده است.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 235
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران