پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 621157 تاریخ : 1401/08/21-09:06:42
,13,
هشدار بارش باران و وزش باد به کشاورزان و باغداران

هشدار بارش باران و وزش باد به کشاورزان و باغداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش بانک و صنعت، خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، گلخانه داران تنظیم دما و رطوبت در گلخانه و سالن های پرورش قارچ را در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، ادوات و ماشین آلات کشاورزی باید به مکان های مناسب انتقال داده شود، همچنین جهت جلوگیری از یخ زدگی، ضد یخ به ماشین آلات بویژه در مناطق کوهستانی اضافه شود.
غلامی می گوید: هم اکنون در استان البرز شرایط برای برداشت پنبه مساعد است و ذرت کاران در اولین فرصت اقدام به برداشت کنند.
کارشناس هواشناسی گفت: پرورش دهندگان ماهی نسبت به پاکسازی لایروبی آب ورودی به استخرهای پرورش ماهی جهت جلوگیری از برگ درختان خزان و نصب توری در آب ورودی استخرها قبل از شروع بارش ها و ورودی گل و لای به آب اقدام کنند.
به گفته او، با توجه به شرایط جوی، کشاورزان و باغداران نسبت به تسریع برداشت زعفران، باغی، سبزی و صیفی و انتقال به مکان های سرپوشیده اقدام کنند.
بنابر اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، از ابتدای سال زراعی مجموع بارش کشور 12.8 میلی متر و دوره بلندمدت 15.6 میلی متر است که این امر کاهش 17.8 درصدی نسبت به نرمال نشان می دهد.
بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در استان های کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، لرستان، خوزستان، نیمه شمالی فارس، گیلان و غرب مازندران رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.
روز جمعه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، سواحل غرب دریای خزر و شنبه در برخی مناطق نیمه غربی، بخش هایی از مرکز و استان های دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می دهد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران