پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670129 تاریخ : 1402/08/27-17:57:08
,3,
نکول بانک قرض الحسنه مهر ایران زیر یک درصد است

نکول بانک قرض الحسنه مهر ایران زیر یک درصد است

«ستار شیرعالی» اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران اساساً تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند و بر اساس آمار، نکول تسهیلات این بانک زیر یک درصد است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر «ستار شیرعالی» معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با حضور در برنامه «فرامتن» شبکه افق به بیان برخی موارد مربوط به عملکرد شبکه بانکی کشور پرداخت.

وی اظهار داشت: تسهیلات خرد، به صورت ریالی است و برای مقاصد غیرتجاری یا نیازهای ضروری اشخاص پرداخت می شود که در حال حاضر سقف آن 300 میلیون تومان است. بخشی از آن بر اساس منابع بانک ها و ضوابط داخلی به مشتریان پرداخت می شود و بخشی نیز تسهیلات تکلیفی است که قانون مقرر کرده است.
شیرعالی ادامه داد: مثلاً وام ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن، ساخت مسکن تحت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله این تسهیلات است.
وی خاطرنشان ساخت: تمام اهتمام بانک مرکزی به ویژه در یکی دو سال گذشته این بوده که حقوق مردم رعایت شود. نگرش وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز معطوف به این است که به مشتریان و متقاضیان سخت گیری غیرقانونی نشود.
شیرعالی تأکید کرد: تسهیلات خرد، به طور مستقیم با عدالت اقتصادی و اجتماعی گره خورد و قاطبه مردم به این تسهیلات نیاز دارند.
معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: درصد نکول یا غیرجاری شدن تسهیلات خرد در قیاس با تسهیلات کلان بسیار ناچیز است. بانک قرض الحسنه مهر ایران اساساً تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند و بر اساس آمار، نکول تسهیلات این بانک زیر یک درصد است. این یعنی هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات خرد نداریم.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال های گذشته همواره کمترین نسبت مطالبات به مصارف را در سطح شبکه بانکی به خود اختصاص داده است. این بانک موفق شده در طول سال های گذشته و هم اکنون نرخ مطالبات به مصارف خود را در سطح کمتر از نیم درصد نگاه دارد.
این در حالی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال های 1398 تا 1400 بین 2 تا 2.5 میلیون فقره در هر سال وام پرداخت کرده است. تعداد وام های این بانک در سال گذشته از مرز 3 میلیون فقره عبور کرد و تا مقطع کنونی از سال جاری نیز 2 میلیون فقره وام از سوی این بانک پرداخت شده است. آمار یاد شده یکی از بهترین عملکردها در سطح شبکه بانکی از منظر تعداد وام های پرداختی است.
پایین بودن نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض الحسنه مهر ایران، در عین بالا بودن تعداد وام های پرداختی این بانک، به معنای خوش حساب بودن مشتریان این بانک است. رضایت مشتریان بانک از وام های دریافتی و پایبندی آن ها به ایفای تعهدات خود، باعث توفیق این بانک در پایین نگاه داشتن معوقات خود شده است.
شرکتی که کار وصول مطالبات بانک را انجام می دهد، با ایجاد زیرساخت های مناسب موفق شده شاخص مطالبات به مصارف را در روندی مطلوب نگاه دارد و تقریباً هر ماه 400هزار پرونده را از سرفصل سررسید گذشته خارج کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران