پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636706 تاریخ : 1402/03/18-10:21:19
,10027,
نشست رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس دانشگاه بین المللی آل البیت قم

نشست رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس دانشگاه بین المللی آل البیت قم

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی نشستی با حضور مدیران ارشد و اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، با آیت الله عبدالمجید البخشی رئیس دانشگاه بین المللی آل البیت قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز پنج شنبه 4 خرداد 1401 از ساعت 14:00 و با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، آیت الله عبدالمجید البخشی رئیس دانشگاه بین المللی آل البیت(ع) و مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد، دکتر عسگری رئیس پژوهشکده بیمه ضمن تبیین جایگاه پژوهشکده بیمه در صنعت بیمه کشور، از تکافل به عنوان زمینه ساز تکامل صنعت بیمه یاد کرد و افزود؛ تکافل با ساز و کاری که دارد در مقایسه با بیمه های رایج صحیح تر و به عدالت نزدیک است.

دکتر عسگری آمادگی پژوهشکده بیمه برای حمایت مادی و معنوی از دانشجویان دانشگاه بینالمللی آل البیت در زمینه نگارش پایاننامه و مقالات علمی پژوهشی را اعلام کرد و افزود؛ پژوهشکده بیمه آمادگی دارد تا مقالات دانشجویان این دانشگاه در حوزه تکافل و بیمه اسلامی را در فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه بیمه که در ارزیابی سال 1401 نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه علمی با امتیاز "الف" را به خود اختصاص داده است، در این نشریه به چاپ برساند. همچنین ترجمه منابع مرتبط با بیمه اسلامی و تکافل که توسط دانشجویان این دانشگاه انجام پذیرفته باشد، در نشریه گزارش موردی پژوهشکده بیمه که هر دوماه یک بار منتشر می گردد، پوشش داده میشود.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین اعلام داشت به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان دانشگاه بینالمللی آل البیت با موضوع تکافل و بیمه اسلامی، اولین مجموعه وبینارهای تکافل که با همکاری پژوهشکده بیمه و دانشگاه بینالمللی اسلامی مالزی از خرداد ماه 1402 به تعداد 10 جلسه با فواصل زمانی دو هفته یکبار به زبان انگلیسی با ترجمه همزمان برگزار می شود، برای دانشجویان دانشگاه آل البیت (ع) رایگان خواهد بود.
وی همچنین تاکید کرد در راستای اجراییسازی تکافل در صنعت بیمه کشور و لزوم بهره مندی از تجارب کشورهای پیشگام در این حوزه، پژوهشکده بیمه از ارتباط با شرکتها یا موسسات بیمه و مالی کشور عربستان که در حوزه تکافل فعالیت مینمایند استقبال میکند و چنانچه این امر توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه آل البیت مقدور باشد، راهگشای فعالیت های پژوهشکده و صنعت بیمه خواهد بود.
در ادامه این نشست شیخ محسن البخشی مدیر داخلی دانشگاه آل البیت(ع)، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این دانشگاه تصریح کرد؛ دانشگاه بینالمللی آل البیت با سابقه 20 ساله در ارائه آموزش طلاب و دانشجویان غیر ایرانی، از 5 دانشکده، 120 استاد، 25 عضو هیئت علمی و 60 نفر کادر اجرایی برخوردار است و هدف اصلی آن خدمت رسانی و تربیت طلاب غیر ایرانی با 4 رکن اساسی شامل رکن تربیتی، رکن علم و تحصیل، رکن بصیرت افزایی و رکن مهارت افزایی است.
شیخ محسن البخشی با اشاره به اختصاص یک بخش از دانشگاه به ارائه خدمات آموزشی به طلاب خانم، افزود این دانشگاه مجهز به مرکز زبان و آموزش مجازی نیز می باشد و تا کنون حدود 20 پایان نامه به زبانهای عربی، انگلیسی و فرانسه در این دانشگاه به رشته تحریر در آمده است. در سال جاری نیز این دانشگاه در میان مراکز پژوهشی وابسته به پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی، موفق به کسب رتبه اول گردیده است.
مدیر داخلی دانشگاه آل البیت(ع) با استقبال از همکاری این دانشگاه با پژوهشکده بیمه، آمادگی دانشگاه آل البیت(ع) برای همکاری با پژوهشکده بیمه را اعلام کرد و افزود؛ دو مجله آفاق الجامعیه و نور التنزیل متعلق به طلاب این دانشگاه است و کلیه خدمات آموزشی و آثار علمی منتشر شده توسط این دانشگاه به زبان عربی ارائه می گردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران