پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620057 تاریخ : 1401/07/12-15:02:04
,10027,
مطالعه نظام  بیمه ای کشور امارات متحده عربی

مطالعه نظام بیمه ای کشور امارات متحده عربی

کشور امارات با جذب سرمایه های خارجی و پیاده سازی الگوهای استاندارد اقتصادی توانسته رشد چشمگیری در زمینه های تجاری از جمله در بخش بیمه به دست آورد که پیشرفت کنونی آن را موجب شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی پژوهشکده بیمه، با توجه به سند چشم انداز توسعه، مقایسه منابع اقتصادی کشور با کشورهای همسایه و پیشرفته همچون امارات می تواند در شناخت هر چه بیشتر راهکارهای پیشرفت و توسعه عملیات بیمه در کشور موثر باشد.

با توجه به این موضوع مهم، پنجمین گزارش از سری گزارشات مطالعه نظام های بیمه ای جهان که در گروه پژوهشی عمومی پژوهشکده بیمه و توسط لاله کریمی با همکاری لیلا کریمی تهیه شده است؛ به بررسی نظام بیمه ای کشور امارات متحده عربی اختصاص یافته است.
در این گزارش ضمن بررسی ساختار اقتصادی و بازار بیمه کشور امارات و پیش بینی بازار بیمه این کشور در آینده، به مباحثی نظیر توسعه دانش و اصول مدیریت ریسک و توانگری شرکت های بیمه پرداخته شده و مطالبی پیرامون شرکت های ارزیاب خسارت، اثرات پاندمی کرونا بر صنعت بیمه و برنامه استراتژیک توسعه صنعت بیمه کشور امارات ارائه گردیده است.
صنعت بیمه امارات با 62 شرکتِ دارای مجوز بیمه گری، در سال 2020 معادل 42 میلیارد درهم حق بیمه تولید کرده است. همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جهان برای سال 2020 عددی بالغ بر 3/7 درصد و در امارات 2/9 درصد بوده است؛ در حالی که ضریب نفوذ بیمه کشورهای عربی همسایه آن به طور میانگین 7/1 درصد گزارش شده است.
بر اساس یافته های این پژوهش، شرایط ناپایدار فعالیت خارجی ها در کشورهای اطراف به دلیل رویکردهای ملی گرایانه آن ها از یک سو و سیاست های تسهیل کننده برای جذب بیشتر سرمایه ها در کشور امارات از سوی دیگر، نوید توسعه بازار را به تازه واردان می دهد.
نوع سیاست گذاری پادشاهی امارات و جنس جمعیت این کشور نیز بیانگر این نکته است که فعالیت در بازار بیمه امارات به دلیل بازارهای بکر آن نیست بلکه بیشتر به خاطر آزادی فعالیت اقتصادی، فرار از قوانین کشورهای دیگر، سهولت های مالی و مالیاتی و تسهیلاتی از این دست می باشد. همچنین تصویب قانون اماراتی سازی هم خود می تواند بیانگر تلاش در راستای عمق بخشیدن به تصویر نماسازی شده این صنعت باشد.
علاقه مندان برای مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش پژوهشی می توانند به بخش پژوهش وب سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1592/ مراجعه نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران