پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 619961 تاریخ : 1401/07/09-16:43:31
,13,
قیمت انواع زعفران اعلام شد

قیمت انواع زعفران اعلام شد

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به کاهش عرضه زعفران پوشال و دسته، قیمت هر کیلو محصول 2 تا 3 میلیون تومان افزایش داشته است.

به گزارش بانک و صنعت، غلامرضا میری گفت: قیمت هر کیلو زعفران دسته و پوشال در پایان سال زراعی ناشی از کاهش عرضه، 2 تا 3 میلیون تومان افزایش داشت، این در حالی است که قیمت نگین و سوپر نگین کماکان با قیمت سابق به فروش می رسد.

او قیمت هر کیلو زعفران دسته را 36 میلیون و 500 هزارتومان، پوشال 31 میلیون و 500 تا 32 میلیون تومان، نگین 34 تا 35 میلیون تومان و سوپرنگین 36 تا 38 میلیون تومان اعلام کرد.
میری می گوید: گرچه برداشت زعفران نوبرانه آغاز شده است، اما برداشت انبوه از 5 تا 10 روز آینده شروع می شود و همواره تا پایان آذر ادامه دارد.
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار سالانه 80 تن زعفران در بازار داخل مصرف می شد که بدلیل نوسانات قیمت، این میزان به 30 تن رسیده است. براین اساس سرانه مصرف به ازای هر نفر از یک گرم به 3 دهم تقلیل یافته است.
بنابر آمار پنج ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد کاهش یافته است که انتظار می رود موانع پیش روی صادرکنندگان همانند مشکلات بازگشت ارز به کشور از طریق سامانه نیما که هنوز بلاتکلیف است، مرتفع شود تا روند صادرات بهبود یابد.
طبق گفته شورای ملی زعفران نرخ خرید حمایتی هر کیلو زعفران سوپرنگین نو از کشاورزان 41 میلیون و 250 هزارتومان اعلام شده است؛ از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم تا در فصل برداشت اقدام به خرید حمایتی محصول از کشاورزان کند تا کاهش قیمت زعفران منجر به زیان کشاورزان نشود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران