پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349589 تاریخ : 1397/03/03-13:15:19
,17,12,
سهم هر PSP از بازار تراکنش‌ها در فروردین ماه 97 چقدر است ؟

گزارش

سهم هر PSP از بازار تراکنش‌ها در فروردین ماه 97 چقدر است ؟

شاپرک در فروردین ماه 97 سهم شرکتهای PSP از بازار تراکنشهای هر سرویس را اعلام کرد.

بانک و صنعت، شاپرک گزارش فروردین 1397را منتشر کرد که براساس این گزارش تعداد و مبلغ تراکنشهای هر یک از شرکتها به تفکیک نوع سرویس مورد بررسی قرار گرفته و سهم تعداد تراکنشهای هر یک از شرکتهای PSP از بازار تراکنشهای هر سرویس برای دو ماه متوالی اسفند 96 و فروردین 97 را اعلام کرده است.

در حوزه تراکنشهای خرید، عملکرد شرکتها روند کاهشی متناسب با ماه نخست سال داشته و رفتار غیرعادی در آنها مشاهده نمی‌شود.

 

بالاترین سهم تراکنش های خرید به به پرداخت ملت تعلق گرفت

در فروردین ماه شرکت "به پرداخت ملت" همچنان با پوشش 24/11 درصد از بازار تراکنشهای خرید، بالاترین سهم را در اختیار دارد . این شرکت که طی دو ماه گذشته جایگاه خود را در تراکنشهای مانده گیری به عنوان بیشترین دارنده سهم بازار به شرکت "آسان پرداخت پرشین" واگذار نموده بود، مجددا در ماه جاری با کسب 18/67 درصد از سهم بازار، به بالاترین حجم از این گونه تراکنشها خدمت ارائه میدهد. برخلاف دو ماه قبل که به دلیل صدور مجوز امکان عملیات ماندهگیری بر روی ابزار مجازی، رشد در تراکنشهای مذکور گزارش شده بود.

 

عملکرد کاهشی شرکت ها

در فروردین ماه متاثر از ریزش کلی تراکنشهای صنعت، روند نزولی اتفاق افتاده است . در حوزه تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ عملکرد شرکت‌ها همگی کاهشی بوده است. در ماه جاری همچنان شرکت "آسان پرداخت پرشین" با کسب 30/67 درصد از بازار تراکنشهای فوق، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

طبق جدول ذیل بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنشهای خرید در ماه فروردین 97 نسبت به اسفند ماه 96 در شرکت "به پرداخت ملت" گزارش گردیده به طوری که بر سهم تراکنش های فوق در این شرکت رقم 0/9 درصد افزوده شده است. در سهم تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ نیز بالاترین اختلاف با عددی برابر با مثبت 1/13 درصد در شرکت "آسان پرداخت پرشین" مشاهده می‌شود. بیشترین اختلاف در سهم تراکنش های مانده گیری نیز در این شرکت با 1/46 درصد کاهش گزارش شده است.

 

 

در جدول ذیل سهم شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات پرداخت از تعداد تراکنشهای هر یک از سرویسهای شبکه الکترونیکی پرداخت کارت نمایش داده شده است.

 

 

سهم مبلغی تراکنشهای هر یک از شرکتهای PSP از بازار سرویس های شبکه ی الکترونیکی پرداخت کارت برای دو ماه متوالی اسفند 96 و فروردین 97 در جدولی ارائه شده است که اطلاعات نشان دهنده آن است که در فروردین ماه، همانند ماه گذشته، شرکت "به پرداخت ملت" همچنان با پوشش 27/05 درصد از بازار تراکنشهای خرید، به عنوان بالاترین دارنده سهم مبلغی تراکنشهای مذکور محسوب می‌گردد. در این ماه همچنان شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" با سهم مبلغی 27/79 درصد از بالاترین مبالغ تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ پشتیبانی می‌نماید.

 

 

اطلاعات جدول بالا نشان می‌دهد که بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های خرید در فروردین ماه 97 و ماه گذشته با رقمی برابر با 0/77 درصد افزایش در شرکت "آسان پرداخت پرشین" اتفاق افتاده است. سهم بازار تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ در بسیاری از شرکتها دچار نوسانات قابل توجهی شده است. در نهایت شرکت "فن آوا کارت" که در ماه گذشته اختلاف مثبت 7/36 درصد را نشان می‌داد، در این ماه با رقم قابل ملاحظه ای معادل با 10/5 درصد، بیشترین کاهش را نشان می‌دهد. این شرکت در ماه گذشته مبلغ تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ خود را به سه برابر میزان آن در بهمن ماه رسانده بود که مجددا در ماه جاری از ارزش تراکنش های مذکور به شدت کاسته است.

جدول زیر سهم شرکت های PSP از مبلغ تراکنش های سرویس های مختلف را در فروردین ماه 1397 نمایش می‌دهد.

 

 

نتایج بررسی های این بخش حاکی از آن است که شرکت "الکترونیک کارت دماوند" همچنان کمترین سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌ها را در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت داشته و سهم آن از بازار کلیه سرویس های خدمات پرداخت کارت بسیار ناچیز است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 218
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران