پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 580888 تاریخ : 1400/03/02-09:36:48
,10034,
سه  چهارم ماینرها به شیوه قانونی فعالیت می کنند

نشست کرسی راهبردی قاچاق کالا و ارز و امنیت ملی برگزار شد؛

سه چهارم ماینرها به شیوه قانونی فعالیت می کنند

مدیرکل دفتر قوانین و مقررات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: پس از تعیین مهلت یک ماهه ای که به استخراج کنندگان رمزارزها برای ثبت اطلاعات داده شد، هم اکنون نزدیک به سه چهارم از این فعالان این حوزه به شیوه قانونی مبادرت به استخراج دارند.

به گزارش بانک و صنعت، نهمین نشست کرسی راهبردی قاچاق کالا و ارز و امنیت ملی با موضوع «رمزارزها؛ ظرفیت ها و چالش های اقتصادی و حقوقی» در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

در این نشست به ریاست علی مؤیدی خرم آبادی، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور محمدحسن مردانی، مشاور سازمان بورس و کارشناس بازار فارکس و سیدعلی معصومی، مدیرکل دفتر قوانین و مقررات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موضوع فرصت ها و تهدیدهای ارزهای دیجیتال، امکان سنجی و ضرورت ایجاد رمزارز ایرانی مطرح و ابعاد مختلف حقوقی و قانونی آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا مردانی، مشاور سازمان بورس و کارشناس بازار فارکس ضمن معرفی انواع ارزهای دیجیتال، عدم امکان توقیف و رهگیری، امنیت در معاملات و سهولت در انتقال را به عنوان مهم ترین مزایایی رمزارزها معرفی کرد.

وی امکان ایجاد رمزارزهای ملی را مورد توجه قرار داد و گفت: با ایجاد رمزارز ملی با پشتوانه نفت، گاز، برق و طلا جدای از بی اثر کردن تحریم ها، می توان به ارزش افزوده زیادی نیز دست پیدا کرد.

مردانی اظهار داشت: تحقق این موضوع به مشارکت نزدیک بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، نفت و نیرو و همکاری بخش خصوصی نیازمند است.

در ادامه معصومی، مدیرکل دفتر قوانین و مقررات گفت: با تلاش های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعیین مهلت یک ماهه ای که به استخراج کنندگان رمزارزها برای ثبت اطلاعات داده شد، هم اکنون نزدیک به سه چهارم از این فعالان این حوزه به شیوه قانونی مبادرت به استخراج دارند، هرچند مشکل خرید و فروش رمزارزهای استخراج شده در داخل همچنان وجود دارد که باید در این خصوص تمهیدات لازم انجام شود.

در پایان این نشست و پس از ارائه نظرات حاضرین، مؤیدی خرم آبادی، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بیان ضرورت ورود به موضوع رمزارزها بر لزوم تهیه دستورالعمل های لازم برای حل و فصل مشکلات فعالان قانونی این حوزه تأکید کرد.

مؤیدی پذیرش پدیده عینی و واقعیت رمزارزها را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر افزایش دانش و اطلاعات در این خصوص، کاهش آسیب ها و افزایش فرصت ها در حوزه رمزارزها را خواستار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران