پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8892 تاریخ : 1392/04/12-12:08:08
,17,19,20,21,22,
روحانی: مشکلات چندین ساله در چند ماه حل نمی شود

روحانی: مشکلات چندین ساله در چند ماه حل نمی شود

رئیس جمهور منتخب ملت در نشست امروز خود با جمعی از روحانیون کشور گفت: مردم در این انتخابات خواستند بگویند که ما روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینیم.

 

 

 

 

رئیس جمهور منتخب ملت در نشست امروز خود با جمعی از روحانیون کشور گفت: مردم در این انتخابات خواستند بگویند که ما روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینیم و انها را اُمناء الرُسل می‌دانیم. 

 

وی سخنرانی خود را در این دیدار با درود به روح شهدا به خصوص شهدای ایرابس سرنگون شده در 12 تیر سال 67 آغاز کرد و گفت : حضورم در این نشست از همه علما، اندیشمندان روحانی  به خاطر تشکر و سپاپ است؛ همه اقشار و همه مردم در این انتخابات شکوهمند تلاش و ایثار کردند و روحانیت نیز در این زمینه نقش بسیار ارزشمندی داشت. از مراجع، علما و بزرگان روحانیت گرفته تا خطبا و همه آنهایی که از تریبون‌های مختلف و منابر مردم را برای تحقق حماسه مورد تاکید رهبر انقلاب دعوت کردند.

 

 وی با بیان اینکه من خود یک طلبه هستم و به یافته‌ها و داشته‌های طلبگی خود افتخار می‌کنم، گفت : اعتماد اکثریت مردم ایران به این طلبه آن هم در سایه و پرتو حماسه سیاسی سرنوشت سازی که مدنظر مقام معظم رهبری بود، برایم مایه مباهات و افتخار از یک سو و موجب سنگینی بار مسئولیت از سوی دیگر است.

 

رئیس جمهور منتخب خاطرنشان کرد: از بزرگان و مراجع و علما و از یکایک روحانیون محترم برای توانایی جهت تحمل این بار سنگین امانت استمداد می طلبم و به نصیحت، حمایت و حتی نقد دلسوزانه خود را محتاج می دانم. 

 

روحانی گفت : مردم در این انتخابات پاسخ دادند و خواستند بگویند که ما روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینیم و آنها را اُمنا الرُسل می‌بینیم، علی رغم همه تخریب هایی که در طول های گذشته نسبت به روحانیت شد؛ نه تخریب از سوی کسانی که از روحانیت فاصله داشتند بلکه از سوی کسانی که در قرابت به اهل بیت دو آتشه بودند و سنگ دین را بر سینه می کوبیدند.

 

وی در ادامه افزود: اصل روحانیت و بزرگان روحانیت و بسیاری از کسانی که در انقلاب  نقش اساسی داشتند مورد حملات ناجوانمردانه و تخریب قرار گرفتند. 

 

رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: از امتیازهای ویژه نهاد روحانیت در تاریخ مردمی بودن آنها است، این نهاد از دل ایمان وخواست مردم برآمده و همواره مردم را تکیه گاه خود قرار داده است، در به ثمر رسیدن انقلاب تکیه امام و روحانیت به مردم بود، در دفاع مقدس و فراز و نشیب های بعد از انقلاب نیز  تکیه ما به مردم بود. 

 

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه هویت روحانیت در مردمی بودن آن است، گفت: روحانیت باید مستحضر به اعتبار و حمایت مردم باشد، ادامه جایگاه روحانیت و پایداری آن به قرابت و نزدیکی به مردم است، امروز حساسیت این مساله بیشتر شده است و باید اعتماد متقابل بین مردم و روحانیت برقرار باشد. 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیت نهاد واسط بین حکومت و مردم است و باید پاسخگوی حرمت، عزت و حقوق اساسی مردم باشد، حکومت برای حفظ عظمت مردم و زندگی و حقوق آنها است.

 

روحانی اظهار داشت: چه بخواهیم و نخواهیم کارهای ما به عنوان مسئولان نظام به پای روحانیت نوشته می شود، نباید شکاف و گسستی بین روحانیت و مردم باشد آن هم در شرایطی که مردم به تغییر و تحول امید بسته اند . 

 

وی گفت: البته  همه ما انسان هستیم و احتمال خطا و اشتباه در اعمال و رفتار ما هست، اشکالی ندارد و بلکه لازم و مفید است که حکومت اسلامی به مردم بگوید چه موفقیت ها و  چه ناکامی هایی داشته است، به مردم بگوید که کجا در اجرای برنامه موفق بوده و در کجا اشتباه کرده است. 

 

رئیس جمهور منتخب افزود: جلب اعتماد مرد و تکیه به همبستگی آنها کلید اصلی همه مشکلات است و در این مسیر باید توان تحمل نظرات صاحب نظران را داشته باشیم.

 

وی با بیان این که دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست گفت: این مردم هستند که باید برای حل مشکلات در صحنه حضور داشته باشند بلکه دولت تنها تسهیل کننده و سامان دهنده است. 

 

روحانی افزود: ما احتیاج به جامعه قوی داریم و دولت قوی از یک جامعه قوی بر می خیزد، امروز زمینه مشارکت مردم فراهم شده است، مردم با امید به آینده در انتخابات حضور گسترده ای داشتند و این حضور ابتدای راه است. 

 

روحانی گفت: باید زمینه مشارکت مردم را هر روز بیشتر و زمینه تصدی گری دولت در امور جامعه و مردم را هر روز کمتر و کمتر کنیم، دولت قوی و توانمند به معنای دولت مداخله گر و متصدی در همه امور و محدود کننده زندگی مردم و مداخله کننده در زندگی خصوصی مردم نیست.

 

وی افزود: قدرت دولت در بالا بردن اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی است. ارایه خدمات،  کم کردن رنج ها و مشکلات مردم اعم از مادی و معنوی، زمینه سازی برای رشد و شکوفایی همه شهروندان در جهت درست، خواست تحول خواهانه جامعه و مردم باید باشد، مردم را باید محرم و صاحب کشور بدانیم، باید با مردم حرف بزنیم و با روی گشاده حرف آنها را بشنویم.

 

رئیس جمهور منتخب خاطرنشان کرد: مردم ما مردم فهیم، موقع شناس و بزرگواری هستند، اگر مطمئن شوند راهی که دولت آغاز کرده است راه درستی است همه مشکلات را تحمل می کنند، مردم می دانند مشکلات چندین ساله در چند روز یا چند ماه حل نمی شود، مردم صداقت می خواهند، مردم از دولت قول سدید می خواهند. 

 

وی افزود: کلام دولت و روحانیت و سخن همه باید قول سدید باشد، قول سدید کلام محکم، استوار، راست ودرست است. اسلام صدق است، کلام پیامبر صدق است، جز ا راستگویی و درستگویی و سخن قوی و مستحکم که همانند سدی قوی در برابر انواع انحرافات باشد، کار ما به پیش نخواهد رفت. 

 

روحانی با بیان اینکه قو سدید قول قصد است گفت: اعتدالی که از آن سخن می گوییم از زبان روایات، از قصد آمده است، قصد همان اعتدال است، قول سدید قول معتدلانه است، هم دولت باید قولش سدید باشد هم علما و روحانیت.

 

وی افزود: البته مسایل مردم از جمله تورم و بیکاری که نه تنها دامن طبقات پایین را گرفته بلکه دامن طبقات متوسط را هم گرفته است، باید مورد توجه قرار گیرد. مردم باید نسبت به آینده احساس اطمینان کنند، احساس کنند سرمایه های مادی و  معنوی آنها اتلاف نخواهد شد.

 

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه تندروی و افراط باید کنار گذاشته شود، گفت:  افراط و تندروی همواره به ما ضربه زده است آنقدر نمونه های فراوان در دوران انقلاب و پس از آن در ذهن من است که اگر بگویم از صدها مورد، اغراق و  مبالغه نکرده ام.

 

وی افزود: مردم باید احساس امنیت فکری، سیاسی و اقتصادی کنند و نسبت به شرایط بین المللی احساس آرامش کنند امروز مسایل و مشکلات فراوانی پیش روی ما است من با آگاهی از همه مشکلات در این راه قدم گذاشتم و علیرغم مشکلات کم نظیری که بعدها من در یک بیانی به ملت ایران خواهم گفت که هیچ دولتی در تاریخ با مشکلاتی که این دولت با آن روبرو است، روبرو نبوده، اما به آینده به اندازه همه آن مشکلات و بیش از آن، امیدوارم. 

 

روحانی ادامه داد: امید به آینده دارم که به اذن خدا و مدد الهی با کمک مردم و حضور و حنایت آنها ما مشکلات را پیش سر خواهیم گذاشت البته باید فرصت و زمان لازم در اختیار دولت یازدهم باشد، مردم به خوبی می دانند که باید تا رسیدن فرصت های لازم مشکلات را با صبر و مدارا و سعه صدر مدارا کنند.

 

وی درباره نقش حکومت و روحانیت  در قبال مسایل جامعه گفت: این نقش یکسان نیست اما می تواند همسو باشد، روحانیت یک نهاد مستقل مردمی است هیچگاه نباید استقلال این نهاد صدمه ببیند، مردمی بودن و استقلال داشتن به معنای فاصله گرفتن از دولت و حکومت نیست، نهاد روحانیت به عنوان یک نهاد مستقل و پایدار مورد اعتماد مردم همان گونه که در طول تاریخ چنین بوده، باید نقش آفرین باشد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران