پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636704 تاریخ : 1402/03/18-10:14:46
,10027,
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه بین المللی المصطفی قم

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه بین المللی المصطفی قم

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی نشستی با حضور معاونین و مدیران ارشد دو مجموعه و اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی همت بناری رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه بین المللی المصطفی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که صبح روز پنج شنبه 4 خرداد 1401 از ساعت 09:00 آغاز شد، دکتر عسگری رئیس پژوهشکده بیمه ضمن اشاره به سابقه 40 ساله کشور ایران در بانکداری اسلامی اعلام داشت که با وجود تحقق بانکداری اسلامی در کشور، صنعت بیمه تاکنون از ظرفیت های خود در حوزه ارائه محصولات تکافلی استفاده نکرده است.

دکتر عسگری تکافل را به سبب برخورداری از سازوکار ویژه و نزدیک بودن به عدالت، موجب تکامل صنعت بیمه دانست و اعلام کرد تا کنون 7 شرکت بیمه مجوز ارائه محصولات تکافل را از پژوهشکده بیمه دریافت نموده اند و برخی از شرکت های بیمه نیز در حال ارائه چارچوب عملیاتی خود برای ارائه محصولات تکافلی هستند که پس از بررسی و تایید در کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، به جمع عرضه کنندگان تکافل خواهند پیوست.
رئیس پژوهشکده بیمه با اعلام استقبال سایر کشورهای ارائه کننده محصولات تکافلی از حضور ایران در این بازار، از حمایت پژوهشکده بیمه از رساله ها و مقالات اختصاص یافته به موضوع بیمه و تکافل خبر داد و افزود؛ همکاری و تعامل پژوهشکده بیمه و دانشکده اقتصاد و مدیریت مجتمع عالی علوم انسانی اسلامی در این حوزه بسیار اثربخش خواهد بود و پژوهشکده بیمه نیز از دانشجویان این مجتمع که قصد فعالیت پژوهشی در عرصه بیمه و تکافل داشته باشند، استقبال خواهد کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به جلسه اخیر خود و فعالان حوزه بیمه و تکافل با رئیس جمهور و تاکید ایشان بر تسریع فرایند اجرایی سازی ارائه محصولات تکافل در صنعت بیمه کشور افزود؛ اجرای تکافل در کنار آثار مثبت بر توسعه اقتصادی کشور، می تواند پنجره ورود به کشورهای اسلامی و گسترش ارتباطات بین المللی باشد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی همت بناری رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه بین المللی المصطفی ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری مشترک دو مجموعه اعلام کرد؛ مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی در سه حوزه دانشی کلان شامل علوم اسلامی، علوم انسانی و فرهنگ و زبان فعالیت دارد و با برخورداری همزمان از دو ماهیت حوزوی و دانشگاهی و گستردگی وسیع در حوزه بین المللی، در 60 کشور دنیا دارای مرکز است و دانشجویانی را از 100 ملیت مختلف پذیرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین بناری تاکید کرد برای گشودن باب مفاهمه و برقراری ارتباط با دنیا، علاوه بر زبان علوم اسلامی، استفاده از علوم انسانی که به نوعی، رفتارشناسی تمام انسان ها می باشد نیز ضرورت دارد. وی سیاست قطعی مجتمع را علوم انسانی اسلامی و نه علوم انسانی صرف دانست و تاکید کرد در این مجتمع حدود 300 دانشجوی دکتری مشغول به تحصیل هستند و با فهم دقیق علوم انسانی غربی، موضوعاتی در حوزه تطبیقی و اسلامی را مورد تحقیق و پژوهش قرار می دهند.
وی ابراز امیدواری کرد با به کار گیری ظرفیت های مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی در حوزه ارتباطات بین المللی و ایجاد تعاملات بین المللی مناسب، نقاط اشتراک این مجتمع با پژوهشکده بیمه را در حوزه ارتباطات بین المللی تقویت گردد.
در بخش پایانی این نشست رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلام بیشترین ظرفیت همکاری مشترک این مجتمع با پژوهشکده بیمه را در حوزه انجام رساله های دکتری و آموزش و پژوهش دانست و آمادگی اساتید این مجتمع را برای همکاری در اجرای طرح های پژوهشی در قالب مشاور یا همکار اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین بناری افزود، مجتمع عالی علوم انسانی اسلامی در کنار مباحث آکادمیک، ظرفیتی را تحت عنوان مهارت افزایی برای دانشجویان خود فراهم آورده است که موضوعات و مباحث تکافل نیز در قالب مهارت و به عنوان بستری برای ورود علاقه مندان به این حوزه قابل ارائه به دانشجویان خواهد بود.
شایان ذکر است در این نشست معاونین و مدیران پژوهشکده بیمه ضمن استقبال از حضور طلاب و دانشجویان مجتمع عالی علوم انسانی اسلامی در دوره های آموزشی پژوهشکده بیمه در زمینه بیمه های رایج و تکافل، بر استفاده از ظرفیت اساتید این مجتمع در حوزه نظارت شرعی بر عملکرد شرکت های ارائه دهنده تکافل و ارائه پوشش تکافل به دانشجویان و طلاب بین المللی جامعه المصطفی با هدف توسعه تکافل در سطح بین المللی تاکید کردند.
اساتید و معاونین مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی نیز اعلام داشتند که ظرفیت زبانی و مطالعات تطبیقی و مقارنه ای پژوهشگاه بین المللی المصطفی، در حوزه پژوهش و پایان نامه نویسی قابل بهره برداری خواهد بود. همچنین در این مجتمع، درس ابزارهای مالی و واسطه های مالی غیربانکی به عنوان واحد درسی به دانشجویان ارائه می شود که می توان ذیل همین درس یا به عنوان واحد درسی جداگانه، موضوع بیمه و تکافل را به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد آموزش داد تا با ایجاد زمینه و ذهنیتی برای آن ها، شرایط ورود دانشجویان به مقطع دکتری با تمرکز بر موضوع بیمه و تکافل فراهم گردد.
تشکیل گروه های پژوهشی مشترک و جلسات مستمر پژوهشکده بیمه و مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در راستای تکامل روابط و بهره برداری از ظرفیت های مشترک در جهت توسعه علمی دو مجموعه نیز از دیگر نکاتی بود که از سوی اساتید و معاونین مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.
در پایان این دیدار نیز از امکانات آموزشی و پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی و کتابخانه این موسسه بازدید به عمل آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران