پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620055 تاریخ : 1401/07/12-14:59:56
,10027,
در چهاردهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه آیین نامه اجرایی صندوق تکافل سرمد ارائه و به تصویب کارگروه تکافل پژوهشکده رسید

در چهاردهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه آیین نامه اجرایی صندوق تکافل سرمد ارائه و به تصویب کارگروه تکافل پژوهشکده رسید

چهاردهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه عصر دیروز 11مهر 1401 با حضور اعضای کارگروه تکافل و مدیران شرکت بیمه سرمد برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، چهاردهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، عصر دیروز دوشنبه 11مهر 1401 با حضور اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و مدیران شرکت بیمه سرمد برگزار شد. در این نشست آیین نامه اجرایی صندوق تکافل سرمد در سه فصل کلی شامل کلیات و تعاریف، ارکان صندوق و مقررات مختلف ارائه گردید و پس از اظهار نظر نهایی اعضای کارگروه در خصوص جزییات این آیین نامه، پذیرش عمومیِ آن از سوی دکتر محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه اعلام شد.

در این نشست که برای دومین بار به رسیدگی به طرح پیشنهادی بیمه سرمد اختصاص یافت، مدیران بیمه سرمد ضمن پاسخگویی به سوالات اعضای کارگروه که در جلسه پیشین مطرح گردیده بود، گزارشی از چگونگی اعمال اصلاحات بر روی آیین نامه پیشنهادی خود ارائه نمودند. همچنین اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه نکاتی را در راستای انطباق بیشتر طرح پیشنهادی بیمه سرمد با چارچوب عملیاتی تکافل که مورد پذیرش عمومی قرار گرفته است مطرح کردند و مقرر شد اصلاحات لازم در این خصوص انجام گردد. به این ترتیب آیین نامه اجرایی صندوق تکافل سرمد مشروط بر اعمال اصلاحات مذکور به تایید کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه رسید.

رئیس پژوهشکده بیمه در چهاردهمین جلسه کارگروه تکافل با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی تکافل توسط اساتید برجسته بین المللی در حوزه تکافل و مالی اسلامی در ابتدای آبان ماه 1401 تاکید کرد، این دوره برای اولین بار در صنعت بیمه کشور در قالب یک دوره آموزشی 5 روزه به زبان انگلیسی و با ترجمه همزمان و ارائه گواهی حضور در محل برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و تاکنون تعدادی از شرکت های بیمه نیز آمادگی خود را برای حضور در این دوره اعلام کرده اند.

دکتر عسگری همچنین از تصویب شورای فقهی صنعت بیمه در مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و آغاز فعالیت آن به مثابه یک نهاد دائمی در صنعت بیمه کشور خبر داد و افزود، در فرصت باقیمانده تا برگزاری مراسم رونمایی از محصولات تکافل، شرکت های بیمه ای از جمله بیمه دانا، بیمه رازی و بیمه سرمد که الگوی اجرایی تکافل خود را ارائه کرده اند مجوز ارائه محصولات تکافل را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری 3 جلسه از سلسله وبینارهای انگلیسی کاربرد شریعت در عملیات های تکافل خانواده خاطرنشان کرد، برگزاری این سلسله وبینارها که در قالب 7 وبینار 3 ساعته با حضور آقای ازمان اسماعیل مدرس و مشاور بین المللی در زمینه مالی اسلامی و تکافل از کشور مالزی برنامه ریزی شده است؛ کماکان ادامه داشته و 4 جلسه باقیمانده در روزهای شنبه و یکشنبه هفته های آتی از ساعت 9 تا 12 صبح برگزار خواهد شد. این وبینارها مباحث شریعت و مباحث کاربردی در حوزه تکافل خانواده را پوشش می دهد و فرصت مغتنمی است که شرکت های بیمه ای که قصد آغاز فعالیت در حوزه تکافل را دارند می توانند به صورت رایگان از آن بهره مند شوند. جلسات برگزار شده نیز در آرشیو وب سایت پژوهشکده بیمه موجود و قابل بهره برداری توسط علاقه مندان می باشد.

رئیس پژوهشکده بیمه یادآور شد، چهارمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان که اخیرا منتشر شده به موضوع تکافل و تکافل اتکایی اختصاص یافته و مجموعه مفیدی از آخرین تحقیقات انجام شده در این حوزه است و برای اعضای کارگروه تکافل و شرکت هایی که قصد ورود به حوزه تکافل را دارند بسیار مفید خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران