پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657971 تاریخ : 1402/05/09-23:57:24
,10027,
در بیست و سومین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه الگوی اجرایی تکافل شرکت بیمه ایران ارائه و بررسی شد

در بیست و سومین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه الگوی اجرایی تکافل شرکت بیمه ایران ارائه و بررسی شد

بیست و سومین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه امروز یک شنبه 8 مرداد 1402 با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، سید محمدناصر مبرقعی عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ایران، اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و معاونین و مدیران ارشد دو مجموعه، به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در بیست و سومین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه ابعاد فقهی، حقوقی و فنی الگوی پیشنهادی شرکت بیمه ایران برای ارائه محصولات تکافل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر عسگری در این نشست، ورود شرکت بیمه ایران به جمع شرکت های ارائه دهنده محصولات تکافلی را به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی فعال در صنعت بیمه کشور مغتنم و بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود؛ شرکت های بیمه معلم، دی و رازی نیز در نوبت ارائه طرح های پیشنهادی و الگوی اجرایی خود برای ارائه تکافل در کشور هستند و امید است که با حضور شرکت بیمه ایران در این مسیر گام های مفید و موثری در راستای برخورداری کشور از مزایای تکافل برداشته شود.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین به نقش شورای فقهی صنعت بیمه در ارائه تکافل منطبق با فقه امامیه اشاره کرد و ضمن تاکید بر لزوم انطباق الگوی پیشنهادی شرکت بیمه ایران با چارچوب عملیاتی بومی سازی شده توسط کارگروه تکافل، آمادگی پژوهشکده بیمه و اعضای کارگروه تکافل را برای ارائه مشاوره تخصصی به شرکت بیمه ایران اعلام کرد.
وی همچنین به دیدار اخیر مدیران صنعت بیمه با رئیس جمهور و تاکید ایشان بر لزوم تسریع در اجرای تکافل اشاره کرد و افزود؛ جامعه هدف در ارائه محصولات تکافل به هیچ وجه محدود به اهل سنت نمی باشد و آثار مثبت آن در زندگی آحاد مردم جامعه به صورت ملموس پدیدار خواهد شد.
در نشست حاضر، سید محمدناصر مبرقعی عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ایران اذعان داشت ارائه تکافل، معرفی قابلیت های آن به عنوان یکی از سازوکارهای کارآمد نظام حقوقی اسلامی و تغییر رویکرد و انگاره های ذهنی اصحاب صنعت بیمه از تکافل، امر بسیار دشواری بوده که با همت پژوهشکده بیمه عملیاتی شده است و اکنون وجدان عمومی حاکم بر صنعت بیمه متقاعد گردیده که تکافل در تقابل با بیمه رایج نیست بلکه مکمل بیمه خواهد بود و چه بسا سهم تکافل از سهم بیمه در آینده نزدیک افزون تر خواهد شد.
عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ایران ضمن ارائه مهمترین اقدامات این شرکت در حوزه اجرایی سازی تکافل تصریح کرد، به سبب انطباق بیشتر با قوانین بالادستی و توجه خاص به افزایش ضریب نفوذ بیمه و بیمه های زندگی در برنامه ششم توسعه و همچنین به دلیل تاکید رئیس مجمع بیمه ایران مبنی بر لزوم ایجاد اثرات وضعی ملموس در طبقات آسیب پذیر جامعه، فعالیت شرکت بیمه ایران در خصوص ارائه تکافل با ارائه پنجره تکافل و عرضه تکافل جامع خانواده آغاز خواهد شد. بیمه ایران فارغ از اندازه پرتفوی خود باید به عرصه هایی که گشایش هایی محسوس از ناحیه صنعت بیمه و تکافل ایجاد می کند ورود نماید و از این طریق ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش خواهد یافت.
سید محمدناصر مبرقعی تاکید کرد پیش بینی رشد 10.5 درصدی صنعت تکافل در مقایسه با رشد 3.5 درصدی صنعت بیمه، نشان دهنده واقعیت های حقوق و فقه اسلامی و بیانگر این است که تکافل یک حرکت جهانی است و می تواند بازارهای مالی و اقتصادی را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار دهد.
شایان ذکر است در این نشست، پس از ارائه الگوی عملیاتی شرکت بیمه ایران برای اجرای پنجره تکافل در صنعت بیمه کشور و ارائه نقطه نظرات اعضای کارگروه در راستای انطباق کامل این طرح با چارچوب عملیاتی بومی سازی شده تکافل، مقرر گردید شرکت بیمه ایران الگوی پیشنهادی خود برای ارائه محصولات تکافلی در صنعت بیمه کشور را مطابق با رهنمون های اعضای کارگروه تکافل و گروه مطالعات اسلامی پژوهشکده بیمه اصلاح و در جلسه آتی کارگروه ارائه نماید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران