پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 619773 تاریخ : 1401/07/02-09:38:24
,17,5,
تولید فولاد افزایش یافت/ افت قابل توجه در صادرات

در 5 ماه نخست امسال؛

تولید فولاد افزایش یافت/ افت قابل توجه در صادرات

بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می دهد که در 5 ماه نخست امسال، اگرچه تولید فولاد رشد 17 تا 21 درصدی داشته اما در مقابل صادرات با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می دهد که در 5 ماه نخست سال جاری، پنج میلیون و 181 هزار تن مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و… تولید شده که نسبت به چهار میلیون و 296 هزار تن تولیدی طی پنج ماهه نخست 1400، رشد 21 درصدی را تجربه کرده است.

البته در بخش صادرات شاهد کاهش صادرات این محصول بودیم به گونه ای که در 5 ماه امسال یک میلیون و 18 هزار مقاطع طویل فولادی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت 10 درصدی را نشان می دهد.

همچنین در این بازه زمانی 3 میلیون و 872 هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد رشد را تجربه کرده است؛ با این حال در بخش صادرات این محصول (148 هزار تن) شاهد کاهش 44 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

در مجموع 9 میلیون و 53 هزار تن محصولات فولادی تولید شده که هر یک 20 درصد بیشتر از میزان تولید آن ها در مدت مشابه سال گذشته است. همچنین در مجموع صادرات کل محصولات فولادی با افت 17 درصدی مواجه بوده است.

میزان تولید اقلام فولادی در 5 ماه نخست 1401

تولید فولاد افزایش یافت/ افت قابل توجه در صادرات

همچنین در بخش مربوط به شمش فولاد (فولاد میانی) نیز شاهد تولید 12 میلیون و 651 هزار تن محصول بوده ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 17 درصدی یافته است، با این حال 2 میلیون و 478 هزار تن از این محصول صادر شده که بیانگر کاهش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

در 5 ماه نخست امسال 14 میلیون و 653 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که رشد 19 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است. البته در بخش صادرات این محصول (213 هزار تن) شاهد افت 57 درصدی بوده ایم.

واردات و صادرات اقلام فولادی در 5 ماه نخست 1401

تولید فولاد افزایش یافت/ افت قابل توجه در صادرات

به اعتقاد کارشناسان از جمله دلایل کاهش صادرات فولاد می توان به وضعیت بازار جهانی فولاد و کاهش تقاضا برای فولاد در مناطق مختلف دنیا اشاره کرد که در مجموع موجب کاهش تجارت جهانی فولاد شده است.

همچنین در مورد عامل داخلی کاهش صادرات فولاد نیز باید به اجرای بخشنامه وضع عوارض بر صادرات فولاد خام و محصولات فولادی تا ابتدای خرداد امسال اشاره کرد که طبق گفته تولیدکنندگان، موجب شد صادرات فولاد برای واحدهای تولیدی توجیه اقتصادی نداشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 218
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران