پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 621225 تاریخ : 1401/08/23-08:54:21
,13,
تولید بیش از 26 هزار تن چای خشک در کشور/70 درصد چای وارداتی است

تولید بیش از 26 هزار تن چای خشک در کشور/70 درصد چای وارداتی است

رئیس سازمان چای کشور گفت: 116هزار تن برگ سبز چای خرید تضمینی شده و تاکنون نیز 26 هزار و 171تن چای خشک در کشور تولید شده است.

به گزارش بانک و صنعت، حبیب جهانساز با بیان اینکه 10 آبان ماه آخرین برداشت چای انجام شد، گفت: در حال حاضر همه برگ های سبز چای جمع آوری و خریداری شد. این برگ ها به کارخانه ها فرستاده و چای نیز تولید شده است.

وی ادامه داد:116 هزار تن برگ سبز چای خرید تضمینی شده است. نرخ خرید تضمینی برای برگ سبز درجه یک کیلویی 9200 تومان و برای برگ سبز درجه دو 7100 تومان است. در این خرید 25 درصد پول چایکاران را دولت و 75 درصد مابقی را کارخانه ها پرداخت می کنند.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون 26 هزار و 171 تن چای خشک در کشور تولید شده است، گفت: نیاز کشور به چای سالانه حداکثر 100 هزار تن است که 25 تا 30 هزار تن آن از تولید داخل و 65 تا 70 هزار تن از محل واردات تامین می شود. این یعنی 30 درصد چای موجود در کشور تولید داخل و 70 درصد وارداتی است.
وی تصریح کرد:تولیدی چای صرفا به استان های گیلان و مازندران ختم می شود و عمده تولیدات چای نیز در این دو استان است.
جهانساز اضافه کرد: معمولا از هند، سریلانکا و کنیا چای وارد می کنیم و به کشورهای همسایه نیز صادرات چای داریم. در 7 ماهه امسال حدود 20 هزار تن صادرات و 54 هزار تن واردات داشتیم.
وی در پاسخ به این سوال که قیمت چای ایرانی در بازار چقدر باید باشد؟ گفت:از هر 4.5 کیلو برگ سبز یک کیلو چای خشک به دست می آید. که همه آن چای خشک، ممتاز و قابل عرضه به بازار نیست. هر کیلو چای ممتاز برای کارخانه ها حدود 120 هزار تومان تمام می شود که با احتساب هزینه بسته بندی، حمل و نقل، خرده فروشی ها با قیمت های بالاتر در مراکز عرضه توزیع می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران