بررسی ها نشان از آن دارد که عدد توانگری 165 برای بیمه رازی اعلام شده که در رابطه با این عدد و سطح توانگری مالی شرکت بیمه رازی در صنعت بیمه، علی بهرامی نسب- مدیر مالی و سرمایه گذاری بیمه رازی، اظهار کرد: سطح توانگری شرکت بر اساس صورت های مالی و تائید بیمه مرکزی اعلام می شود و بیانگر توان یک شرکت نسبت به پوشش ریسک پرتفوها است.

او ادامه داد: طبق آیین نامه 69 توانگری موسسات بیمه، 4 معیار، سطح توانگری را تعین می کند که از این 4 معیار می توان به ریسک بیمه گری، ریسک نقدینگی، ریسک اعتبار و ریسک بازار اشاره کرد.

بهرامی نسب یادآور شد: توانگری مالی نشان از میزان پوشش چهار ریسک مطرح شده دارد و یک شاخص بسیار مهم برای جلب اعتماد بیمه گذار و شرکت در مناقصات شرکت های بزرگ دارد همچنین یکی از شاخص های مهم برای دریافت مجوز قبولی اتکایی به شمار می آید.

او گفت: تاکید می شود، نمایندگان و کارگزاران در مذاکرات خود در راستای جذب پرتفو به نسبت توانگری مالی توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیر مالی و سرمایه گذاری بیمه رازی خاطرنشان کرد: میزان صدور پرتفو هر زمان که افزایش یابد، میزان توانگری کاهش پیدا می کند و در سالجاری افت معیار توانگری شرکت نسبت به سال گذشته در حالی رخ داده که حجم صدور بیمه نامه 77 درصد افزایش یافته و این نشان از توان و قدرت شرکت بیمه رازی دارد.

بهرامی نسب افزود: برای سال آینده برای حفظ سطح توانگری مالی با وجود افزایش میزان صدور بیمه نامه، باید افزایش سرمایه شرکت از محل آورده سهام داران یا تجدید ارزیابی صورت گیرد یا در صورتی که افزایش سرمایه صورت نگیرد، می توان میزان رشد صدور حق بیمه را با یک نسبت منطقی پیگیری کرد تا سطح توانگری دستخوش تغییرات منفی نشود.

او بیان کرد: در محاسبات ریسک حق بیمه، مبلغ و ضریب خسارت مورد توجه قرار می گیرد که اعلام توانگری مالی، بیان گر چند شاخص مهم همچون میزان سرمایه، توانایی مالی شرکت، ریسک بازار شرکت، ترکیب پرتفو و … است.

بهرامی نسب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورود به بازارهای بین الملی در سطح توانگری مالی تاثیرگذار است، گفت: بازار افزایی در بازارهای خارجی تاثیر قابل توجهی دارد زیرا پرتفو و درآمد جدیدی به شرکت وارد شده است.