پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465082 تاریخ : 1398/02/31-16:22:26
,14,
تصویب ماده 14 طرح احیای بافت‌های تاریخی به افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه احیا کمک می‌کند

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران:

تصویب ماده 14 طرح احیای بافت‌های تاریخی به افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه احیا کمک می‌کند

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران گفت: تصویب ماده 14 طرح احیای بافت‌های تاریخی به افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه احیای بناهای تاریخی کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابوالفتح شادمهری، با اشاره به تصویب ماده 14 طرح مرمت و احیای بافت های فرهنگی تاریخی از سوی نمایندگان مجلس افزود: این طرح بسیار خوبی است و از نمایندگان مجلس باید تشکر کرد.

او افزود: طرح مرمت و احیای بافت های فرهنگی تاریخی که هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید، یک طرح جامع است و نوید روزهای خوب را برای مالکان و سرمایه گذاران بافت ها و بناهای تاریخی می دهد.

شادمهدی گفت: در این میان تصویب ماده 14 این طرح نیز که دو روز پیش توسط نمایندگان مجلس صورت گرفت یک اتفاق تازه است که به موضوع معافیت مرمت، احیا و تغییر اساسی بناهای تاریخی از هزینه‌های مربوط به تغییر کاربری و بازسازی اشاره دارد.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران افزود: موضوع معافیت از عوارض یک موضوع مهم است که تصویب ماده 14 می تواند زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در احیا و مرمت بافت ها و بناهای فرهنگی تاریخی را فراهم آورد.

نمایندگان در نشست علنی امروز یکشنبه 29 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی با ماده 14 طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی ارجاعی از کمیسیون با 189 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 14 طرح مذکور، هرگونه مرمت، احیا، تعمیرات اساسی و بهره برداری از املاک تاریخی- فرهنگی ثبت شده و یا املاک واجد ارزش‌های تاریخی – فرهنگی موضوع این قانون در صورت استقرار فعالیت‌های مطابق ضوابط میراث فرهنگی از هزینه‌های مربوط به تغییر کاربری، مرمت و بازسازی معاف خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران