شماره: 465082 تاریخ : 1398/02/31-04:22:26

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران:

تصویب ماده 14 طرح احیای بافت‌های تاریخی به افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه احیا کمک می‌کند

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران گفت: تصویب ماده 14 طرح احیای بافت‌های تاریخی به افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه احیای بناهای تاریخی کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابوالفتح شادمهری، با اشاره به تصویب ماده 14 طرح مرمت و احیای بافت های فرهنگی تاریخی از سوی نمایندگان مجلس افزود: این طرح بسیار خوبی است و از نمایندگان مجلس باید تشکر کرد.

او افزود: طرح مرمت و احیای بافت های فرهنگی تاریخی که هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید، یک طرح جامع است و نوید روزهای خوب را برای مالکان و سرمایه گذاران بافت ها و بناهای تاریخی می دهد.

شادمهدی گفت: در این میان تصویب ماده 14 این طرح نیز که دو روز پیش توسط نمایندگان مجلس صورت گرفت یک اتفاق تازه است که به موضوع معافیت مرمت، احیا و تغییر اساسی بناهای تاریخی از هزینه‌های مربوط به تغییر کاربری و بازسازی اشاره دارد.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران افزود: موضوع معافیت از عوارض یک موضوع مهم است که تصویب ماده 14 می تواند زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در احیا و مرمت بافت ها و بناهای فرهنگی تاریخی را فراهم آورد.

نمایندگان در نشست علنی امروز یکشنبه 29 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی با ماده 14 طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی ارجاعی از کمیسیون با 189 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 14 طرح مذکور، هرگونه مرمت، احیا، تعمیرات اساسی و بهره برداری از املاک تاریخی- فرهنگی ثبت شده و یا املاک واجد ارزش‌های تاریخی – فرهنگی موضوع این قانون در صورت استقرار فعالیت‌های مطابق ضوابط میراث فرهنگی از هزینه‌های مربوط به تغییر کاربری، مرمت و بازسازی معاف خواهد بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/تصویب-ماده-14-طرح-احیای-بافت‌های-تاریخی-به-افزایش-مشارکت‌های-مردمی-در-حوزه-احیا-کمک-می‌کند.bos