پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 580159 تاریخ : 1400/02/21-12:06:09
,10027,4,
تشکل های صنفی بزرگ کارگزاران و نمایندگان بیمه در جهان

تشکل های صنفی بزرگ کارگزاران و نمایندگان بیمه در جهان

در جهان تشکل های صنفی در تمامی اصناف فعالیت دارند و نقاط قوت یک صنف محسوب می شوند. هدف اصلی تشکل های صنفی، ایجاد اتحاد بین اعضای یک صنف در رسیدن به اهداف است و منجر می شود تا هماهنگی های لازم در صنف برای توسعة روابط با صنایع مختلف، توسعة اخلاق حرفه ای، ارتقاء سطح دانش، نمایندگی صنف در زمینه های مختلف و سایر اهداف مرتفع شود. در این گزارش برخی از تشکل های صنفی در حوزة فروش صنعت بیمه ارائه شده است.

به گزارش بانک و صنعت، در این صنعت، واسطه های فروش به دو گروه نماینده (Agent) و کارگزار (Broker) تقسیم می شوند که هر کدام تعاریف و عملکردهای مختص به خود را دارند.

انجمن کارگزاران بریتانیا (BIBA)

انجمن کارگزاران بیمة انگلیس (BIBA) برجسته ترین سازمان واسطه گر بیمة عمومی انگلیس است که نمایندة منافع کارگزاران بیمه، واسطه ها و مشتریان آنهاست. در BIBA بیش از 1800 شرکت تحت نظارت عضو هستند که بیش از صد هزار کارمند در این شرکت ها مشغول به کار هستند. کارگزاران بیمة عمومی یک درصد از تولید ناخالص داخلی را در اقتصاد انگلیس کمک می کنند. این کارگزاران 67 درصد از کل بیمه های عمومی را با حق بیمه ای به ارزش مجموعاً 5/66 میلیارد پوند به فروش می رسانند در بیمه های تجاری نیز 81 درصد از قراردادهای کل حق بیمه تولیدی صنعت را منعقد می کنند. BIBA صدای بخش کارگزاران بیمه در مشاوره به اعضا، قانون گذاران، نهادهای مصرف کننده و سایر ذی نفعان در مورد مسائل کلیدی بیمه است.

پس از آنکه وزارت تجارت و صنعت خواستار انتقال کارگزاران بیمه از چهار نهاد جداگانه موجود به یک نهاد تجاری واحد شد، BIBA در سال 1977 به نمایندگی از کارگزاران بیمه مستقل تشکیل شد. در سال 1988، پس از تصویب سند خدمات مالی، این نهاد اعضای خود را توسعه داد و مشاوران مستقل مالی نیز به این نهاد پیوستند و به انجمن کارگزاران بیمه و سرمایه گذاری انگلیس (BIIBA) تبدیل شد. تا سال 1994، مشاوران مستقل مالی انگلیس تحت فشارهای فزاینده ای قرار گرفتند که منجر به ایجاد انجمن اختصاص داده شده برای تأمین منافع آنها شد. در نتیجه BIIBA نیروی محرکه تأسیس سازمان خواهر خود، انجمن IFA بود.

در سپتامبر 1999، BIIBA کلمة «سرمایه گذاری» را از عنوان خود حذف کرد و دوباره به BIBA تبدیل شد. طی سال های گذشته، نهاد نمایندگی کارگزار دیگری با عنوان مؤسسة کارگزاران بیمه (IIB) ظهور کرد و در 1 نوامبر 2011، BIBA و IIB با هم ادغام شدند و تعدادی از اعضای هیئت مدیره IIB به هیئت مدیره BIBA پیوستند. امروز BIBA بزرگ ترین نهاد کارگزاران در انگلیس است و خود را به عنوان قدرتمندترین و معتبرترین صدای این بخش معرفی کرده است.

انجمن کارگزاران کانادا (IBAC)

IBAC یک سازمان ملی است که منافع جمعی 11 انجمن کارگزاران بیمه و کارگزاران عضو آنها را نمایندگی می کند. به عبارت دیگر، این انجمن حاصل اجماع 11 انجمن کارگزاری است که در بخش های مختلف کانادا در حال فعالیت هستند و هر کدام نیز چندین کارگزار بیمه را نمایندگی می کنند. IBAC به نمایندگی از کارگزاران و مصرف کنندگان بیمه فعالیت می کند، سطح تخصص کارگزاران را پشتیبانی و ارتقا می بخشد و یک کانال توزیع کارگزاری فعال و پایدار را ایجاد می کند.

IBAC توسط گروهی از کارگزاران بیمه آینده نگر ایجاد شد. در سال 1921 تعدادی از انجمن های کوچک تر کارگزاران بیمه از سراسر کانادا به هم پیوستند و این سازمان ملی را برای حمایت از منافع کارگزاران بیمه و مصرف کنندگان تشکیل دادند. قدمت این سازمان اکنون به نزدیک یک قرن می رسد.

در حال حاضر IBAC دارای 11 انجمن عضو است که در مجموع بیش از 38 هزار کارگزار بیمه را نمایندگی می کنند. مأموریت این انجمن حمایت و ارتقاء تخصص کارگزاران بیمه، حمایت از حقوق مشتری و فعالیت به عنوان صدای واحد در مورد موضوعات مرتبط با صنعت بیمه است.

اهداف

• ارتقاء و افزایش تخصص کارگزاران بیمة اموال و تلفات و سیستم توزیع کارگزاران

• تسهیل ارتباط و همکاری بین کارگزاران با یکدیگر و با ذی نفعان صنعت بیمه

• ترویج منافع انجمن های عضو و نمایندگی منافع مشترک آنها

• تقویت روابط کارگزاران با دولت مرکزی و مردم

انجمن ملی کارگزاران استرالیا (NIBA)

NIBA مهم ترین نهاد واسطه گری بیمه در استرالیاست و نمایندگی حدود 360 شرکت و بیش از 2 هزار کارگزار شخصی بیمه (QPIB) عضو در سراسر استرالیا را دارد. در حدود 90 درصد از کل کارگزاران بیمه در استرالیا در NIBA عضویت دارند.

از سال 1982 NIBA نیرویی محرک برای تغییر در صنعت کارگزاری بیمه استرالیا بوده است. این برنامه از اصلاحات خدمات مالی حمایت می کند، استانداردهای آموزش عالی را برای کارگزاران بیمه از طریق NIBA و سایر ارائه دهندگان ترویج می کند و «دستورالعمل فعالیت و عملکرد کارگزاران بیمه» کارگزاران بیمه را برای اعضا منتشر می کند. شرکت های عضو همه دارای پروانة خدمات مالی استرالیا (AFS) هستند که توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) تحت قانون ثبت شرکت ها صادر شده است که به آنها امکان می دهد در مورد محصولات بیمه ای معامله یا مشاوره ارائه دهند.

اعضای NIBA شامل کارگزاران بزرگ بیمة چند ملیتی، کارگزاران بزرگ بیمه متعلق به استرالیا و بیش از 300 شرکت واسطه کوچک و متوسط بیمه واقع در شهرها، ایالت ها و مناطق سراسر استرالیا هستند. در سطح بین المللی، NIBA عضو شورای انجمن کارگزاران بیمة آسیا و اقیانوس آرام (CAPIBA) و فدراسیون جهانی واسطه های بیمه (WFII) است.

استراتژی های اصلی NIBA

تمام فعالیت های NIBA تحت سه رکن اصلی نمایندگی، تخصص گرایی و توسعة جامعه انجام می شود.

نمایندگی: NIBA تلاش می کند تا منافع کارگزاران بیمه را از طرف مشتریان (بیمه گذاران) در مقابل دولت ها، قانون گذاران، ذی نفعان صنعت، رسانه ها و جامعه نمایندگی کند.

تخصص گرایی: NIBA هدف خود را ایجاد و ارتقاء استانداردهای بالای حرفه ای برای کارگزاران بیمه در استرالیا به نفع مشتریان و جامعه قرار داده است. این امر از طریق آموزش، دستورالعمل فعالیت و عملکرد کارگزاران بیمه و چارچوب های حرفه ای برای افزایش سطح استانداردهای رفتار اخلاقی و حرفه ای توسط اعضا تحقق می یابد.

توسعة جامعه: فرصت هایی را برای ملاقات، اشتراک، یادگیری، رشد و شکوفایی اعضا فراهم می کند. نقش و ارزش کارگزاران بیمه را به جامعه ارتقاء می دهد و کارگزاری بیمه را به عنوان یک حرفه قابل احترام ارتقاء می دهد.

انجمن نمایندگان مستقل بیمة آمریکا (IIABA)

این انجمن با عنوان اختصاری Big “I” در سال 1896 تأسیس شد و فدراسیونی است که شامل انجمن ملی و 51 انجمن ایالتی مستقل است که هر یک توسط یک مدیر اجرایی، کارکنان و یک تیم رهبری داوطلب رهبری می شوند. بسیاری از ایالات نیز دارای بخش های محلی هستند. هنگامی که یک شرکت به انجمن فعال در یک ایالت می پیوندد به طور خودکار به عضویت ملی Big “I” پیوسته و به یک نام تجاری مورد اعتماد (®) تبدیل می شود. این انجمن در حال حاضر تقریباً از 25 هزار آژانس مستقل بیمه ای در سراسر کشور پشتیبانی می کند. Big “I” نماینده و کارگزاران بین المللی عضو نیز دارد.

نمایندگان مستقل، شرکت های بیمه متعددی را نمایندگی می کنند و به مشتریان خود امکان انتخاب، سفارشی سازی و پشتیبانی را ارائه می دهند. اعضای Big “I” انواع بیمه ها را از جمله اموال، تلفات، زندگی، درمان، برنامه های مزایای کارمندان و محصولات بازنشستگی به مصرف کنندگان ارائه می دهند. Big “I” منابع، حمایت و پشتیبانی را برای کمک به اعضا در ایجاد و رشد تجارت خود فراهم می کند. آژانس های عضو به محصولات، خدمات و آموزش های اختصاصی ایجادشده دسترسی دارند.

ساختار

Big “I” توسط یک کمیتة اجرایی و یک هیئت ملی اداره می شود. کمیتة اجرایی متشکل از هفت عضو منتخب است و دارای یک صندلی نماینده است. هیئت ملی دارای یک مدیر عامل داوطلب از هر انجمن ایالتی است. اولویت های اصلی Big “I” شامل نمایندگی مؤثر برای اعضای خود در تمام سازمان های دولتی و بخش های بیمه و همچنین ارتباطات مؤثر از طرف نمایندگان مستقل و کارگزاران و مشتریان آنها است.

مأموریت

انجمن نمایندگان مستقل بیمه و کارگزاران آمریکا، یک انجمن تجارت ملی است که تلاش می کند با تجهیز اعضای مختلف به ابزار و سایر مزایا، رقابتی پایدار را در بازار بیمه، برای نمایندگان و کارگزاران بیمه مستقل فراهم کند و منابع، و حمایت و پشتیبانی را برای حفظ تعالی در کسب و کار و خدمت به مشتری فراهم کند.

انجمن نمایندگان بیمه ماساچوست (MAIA)

انجمن نمایندگان بیمه ماساچوست (MAIA) یکی از پیشروترین اتحادیه های تجاری با بیش از 1200 کارگزار مستقل بیمه در ماساچوست است که بیش از 9 هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند. MAIA به تقویت و اعتلای سیستم کارگزاران مستقل بیمه از طریق حمایت و ارتقاء، آموزش با کیفیت، ارائة بینش و مشاورة کلیدی و دسترسی به بازار و محصولات اساسی اختصاص یافته است.

اهداف

حمایت و تبلیغ: صدای کارگزاران و نمایندگان بیمه در امور قانون گذاری، نظارتی و سیاست گذاری که بر نمایندگان و مشتریان آنها تأثیر می گذارد و در عین حال سیستم نمایندگی مستقل را به عنوان کانال اصلی توزیع محصولات بیمه تبلیغ می کند.

آموزش با کیفیت: منبع اصلی آموزش و تربیت مستمر با کیفیت بالا برای تمام سطوح پرسنل بیمه به رهبری مربیان با تجربه و حرفه ای

بازارها و محصولات ضروری بیمه: این انجمن به اعضای خود دسترسی برتری به بیمه خطا و غفلت نمایندگان (E&O) (که به بیمة مسئولیت تخصصی نیز معروف است)، بازارهای سطح اول بیمه و محصولات نمایندگی انحصاری را ارائه می کند.

بینش و مشاورة کلیدی: اطلاعات، بینش و مشاوره به موقع و دقیق در مورد روندهای نوظهور و شیوه های کسب و کار در صنعت بیمه



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران