پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620180 تاریخ : 1401/07/18-14:58:19
,1,22,
بهره مندی از ظرفیت های بانک شهر برای توسعه خدمات رسانی به شهروندان شیرازی

بهره مندی از ظرفیت های بانک شهر برای توسعه خدمات رسانی به شهروندان شیرازی

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان این بانک و شهرداری کلان شهر شیراز، گفت: به واسطه این تفاهم نامه بهره مندی از ظرفیت های بانک شهر برای توسعه خدمات رسانی به شهروندان شیرازی شتاب می گیرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی در مراسم رونمایی از تفاهم نامه 20 هزار میلیارد تومانی بانک شهر با شهرداری شیراز که شامل شش سر فصل و برای یک دوره سه ساله است، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای هم افزایی بیشتر و با هدف بهره مندی از ظرفیت های بانک شهر و شهرداری برای توسعه خدمات منعقد می شود.

دکتر احمدی با بیان اینکه بانک شهر آمادگی دارد خط اعتباری هزار میلیارد تومانی برای عوارض و تراکم در راستایی رونق ساخت وسازهای بخش خصوصی را اختصاص دهد، گفت: در این مرحله متقاضیان 20درصد عوارض را به حساب بانک شهر پرداخت می کنند و بانک شهر کل مبلغ عوارض را به حساب شهرداری واریز خواهد کرد و طی اقساط 36ماه از سازنده دریافت خواهد کرد.با این روش فشار نقدینگی از سازندگان کاهش و روند ساخت وساز سرعت می گیرد.
وی با اشاره با اینکه طرح مودیان در تهران و اصفهان یکبار اجرا شده است، گفت: با این پیشنهاد شاهد رونق ساخت وسازها و کاهش فشار مالی ناشی از تورم بر سازندگان و انبوه سازان خواهیم بود.
دکتر احمدی با اشاره به مطالبه 2هزار و 200میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه های اجرایی گفت: در صورت تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مطالبه به صورت اوراق و حواله نقدی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل بانک شهر عنوان کرد: درصورتی که از این هفت هزار میلیارد تومان به هر میزان که به صورت نقدی تسویه صورت بگیرد بلافاصله 50درصد تسهیلات جدید معادل رقم پرداختی به شهرداری اختصاص می یابد، پرداخت تا شاهد جهش در پروژه عمرانی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: گشایش اعتبار عمرانی با ال سی داخلی موضوع دیگری است که در قالب این تفاهم نامه مطرح شده است.
دکتر احمدی با بیان اینکه بانک شهر 30درصد آورده نقدی شهرداری شیراز برای خرید اتوبوس را تأمین مالی خواهد کرد، گفت: از 500دستگاه اتوبوس تعداد 200دستگاه امسال اختصاص می یابد و مابقی سال آینده به ناوگان تزریق می شود.
شهردار شیراز نیز در مراسم رونمایی از این تفاهم نامه، گفت: این تفاهم نامه پس از تایید شورای اسلامی شهر قابلیت اجرایی شدن و عقد قرارداد را دارد.
محمدحسن اسدی، اظهار کرد: با توجه به رابطه بسیار نزدیک میان بانک شهر و شهرداری شیراز و شکل گیری تعاملات جدید دوطرفه، این فصل جدید را به فال نیک می گیریم.
به گفته شهردار کلان شهر شیراز؛ این تفاهم نامه در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه می شود و در صورت تصویب شورای اسلامی شهر شیراز قابلیت اجرایی دارد.
اسدی گفت: تامین مصالح برای پروژه های عمرانی شهرداری در حوزه فولاد، سیمان و قیر، تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک شهرداری (بدهی هفت هزار میلیارد تومانی شهرداری به بانک شهر) و تسویه مطالبات شهرداری از سایر دستگاه های اجرایی با مبلغ 2200میلیارد تومان مقرر شده است تا مطالبات به صورت اوراق قرضه تسویه شود.
مدیر ارشد شهری شیراز تصریح کرد: موضوع کمک به شهرداری شیراز در خصوص تملک املاک مورد مسیر در پروژه عمرانی و تعریف صورت وضعیت پیمانکاران بزرگ توسط بانک شهر در برابر تهاتر املاک خواهد بود که تامین 500دستگاه اتوبوس در این راستاست که 40درصد آن یعنی 200واحد دستگاه تا پایان سال وارد ناوگان خواهد شد و مابقی تا آخر سال 1402 تحویل می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران